18 Ağustos 2011 Perşembe

köfteli Tortellini

Selam doslar sizlere cok lezzetli bir tarif getirdim ama Türkiyede yasayan arkadaslarim bundan nasil faydalana bilir diyede cok düsündüm cünkü malzemeler Türkiyede varmi bilmiyorum. Önce normal malzemeleri yazacam sonrada benim verdigim malzemeleri bulazsaniz yerine ne kullanabileceginizi. Bu tarifi kendim uydurdum ama gercektende harika bir lezzet cikti ortaya , benden söylemesi :)

Malzemeler:

Köfte ici:

  • 250g kiyma
  • 2 dilim bayat ekmek
  • 1 ince dogranmis sogan
  • 1 kac dal maydanoz
  • karabiber, tuz, ( istege göre baharat)

kiymamizi tüm malzemelerimizle yogurup kücük yassi köftecikler yapin. Yagda kizartip kenara alin.

  • 500g Ispanakli Tortellini ( eyer bulamazsaniz önerecegim makarnadir) makarna haslar gibi Haslayin
  • 1 kirmizi ve 1 de sari dolma biber
  • 1 orta boy sogan
  • tuz, kara biber
  • 2 tane soyulmus domates
  • 1p.bearnaise sos ( sosu bulamazsaniz 2 subardagi kadar besamal sos hazirlayin)
  • üzerine rendelenmis peynir

Yapilisi:

ilk köftelerimizi hazirlayip kenara aliyoruz, sonra Tortellini lerimizi hasliyoruz, ve üzerine sosumuzu hazirliyoruz. Sogani ince dograyip az bir yagda kavurdukdan sonra ince dogradigimiz renkli biberlerimizide ekleyip 4-5 dakka pisiriyor arkasindan soyulmus ve once dogranmis domateslerimizi ekleyip pisiriyoruz. Varsa bearnaise sos ekleyin.( Eyer yoksa 2 yemek kasi un 1 yemek kasigi yagda kavurun üzerine 2 subardagi süt ekleyip karistirin tuzunuda ekleyin bir kac tasim kaynatin ve hazirladiginiz biber sosuyla karistirin.

Sira sadece hazirladigimiz malzemeleri birlestirmeye geldi. Önce tortellini ( yoksa makarnamizi) sonra köfteciklerimizi sonra hazirladigimiz sosumuzu en son olarakta kasar peynirimizi ekleyip isinmis firinda üzeri kizaranakadar pisirelim. afiyet olsun.

(dedc sxsaojxcnwjocn ejo


2 yorum:

  1. nefis gözüküyor

    eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Canim harika bir tarif olmus, ben zaten tortelliniye bayilirim !! köfteylede bir ayri lezzet katmistir, ellerin dert görmezsin

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo