26 Ocak 2013 Cumartesi

Yumurtasiz ve Sütsüz Etkinliginde Ekmek Pizza

Herkese iyi hafta sonu gecirmesini diliyorum.Yarin  etkinligimizin son günü daha cok tarifin gelmesini cok isterdim ama herkes durulmus sekilde napcaklarini birtürlü bilemiyorlar umarim eklediklerimiz alerjisi olanlarin isine yarar. Arkadasimizda kolay ve lezzetli bir pizza göndermis bizlere kendisine cok tsk.ediyorum ,icinde sucuk var ama tabiki alerjisi olanlar baska bir malzeme kullana bilirler.
tarifi yollayan arkadasim sayfasina destek vermenizi rica ediyorum kendisi annesi icin acmis oldugu blogunu annesinin tariflerini yayinliyor. Bundan böyle hic kimse ben bunu yapamam demesin cünkü yapamadiklarini Selinin annesene siparis verebilir  :)
mutlaka sayfayi ciyaret icin tiklayin.Ada mutfaktan lezzetler

              Herkese merhabalar.. Bu sabah kahvaltı için evdeki bayat ekmeğimi nasıl değerlendirsem ve değişik ne hazırlasam diye düşünürken önce aklıma yumurtalı ekmek yapmak geldi.
       Daha sonra sevgili blogger arkadaşım Paşa Sofram 'ın  düzenlediği, "Yumurtasız ve Sütsüz Tarifler Etkinliği" ni hatırladım. Alerjisi olan kişiler için hazırlanan bu önemli ve faydalı etkinliği düzenleyen Paşa Sofram'a ve tarifleriyle katılan herkese teşekkürlerimi sunarım.
       Günlerdir aklıma türlü türlü tarifler gelse de, yapmaya ve resimleri çekmeye fırsatım olmadığı için bir türlü katılamamıştım. Nihayet "Ekmek Pizzası" ile küçük bir katkım olacak, umarım etkinlik bitmeden tariflerin devamını getirebilirim.
        Şimdi sizlere ilk defa bir tarif vererek bu pratik pizzayı haydi birlikte hazırlayalım :)
  Malzemeler: 
      Ekmek
      Salça
      Sıvıyağ
      Domates
      Biber
      Sucuk
      Sosis (resimden sonra ilave ettim)
      Kaşar peyniri  (dokunan varsa kullanmayabilir)
      Zeytin
      Kekik
      Tuz

Bütün malzemeleri küçük küçük doğrayalım.
Değerlendirebilmek ve sosunu daha iyi çekmesi için bayatlamış bir ekmeği kalın dilimlere bölelim.
Sosu için: bir tasa yaklaşık 2 kaşık salça, su, biraz sıvıyağ, biraz da kekik ve tuz ilave edip karıştıralım. Dilim sayınıza göre yetmediği takdirde hemen devamını getirebilirsiniz, ben de öyle yaptım.
Sosu kaşıkla ekmeklere döküp ıslatalım. Ardından kaşarları üzerine serpelim:
        İstediğiniz oranda ve çeşitte hazırladığınız malzemeleri üzerine dizelim.
        Ben en son sucuk ve sosis koydum.
        Daha sonra arzuya göre biraz daha kaşar ilave edelim ve hafif kekik serpelim.
        Isıtılmış fırınımızda sucuk ve sosislerin rengi değişip kaşarlar eriyinceye kadar pişirelim.
        Vee yaklaşık 20-25 dk sonra, fırından çıktıktan sonraki hali ile sizleri başbaşa bırakalım :)
Ekmek Pizzası
      Afiyet olsun..
     Sevgiler, hayırlı cumalar..


Ben kimim ve amacım mı ne?  İlk yayınım sizlerle:  Anne Eli'ni Özleyenlere...
Menüm mü nasıl?  İşte Sunabileceğim Menüm..

       Özel günleriniz Çay saatleriniz Davetleriniz
Kokteylleriniz Kutlamalarınız Tüm Sofralarınız için
              Sipariş:   "adamutfak.evyemekleri@gmail.com"

4 yorum:

  1. Güzel yorumların ve desteğin için çok teşekkürler..
    Etkinlik için aceleyle yaptığımdan resimler çok güzel olmasa da
    bir katkım olduysa ne mutlu bana :)
    İnşallah diğer tarifimi de yetiştirmeye çalışıcam..
    Herkesi bloğuma beklerim, sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. süper bir siteniz var...hayran oldum.Emeğinize,yüreğinize sağlık...sayfanıza bir giriyorum,bir daha çıkamıyorum...teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık cidden çok güzel görünüyor yarın sabah kahvaltıya deneyeceğim :)
    bu tarifi paylaştığınız için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. firin kac derece olmasi gerekiyor 20-25 dk lik pisirme icin?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo