19 Ağustos 2011 Cuma

Hünkar begendi güvec

Bana simdi bu eklenirmi dediginizi duyar gibiyim :) artik sizde yarin yaparsiniz yane nolcakki :)

Hünkar begendiyi bizde cok begendik gercekten , bu ramazanda dedigim gibi ben güveclere fazla taktim ama iyide öyle yapmisim her biri digerinden lezzetli oldu . Doyurucu oldugu icinde yanina pilav corba salata aslinda yeter. Sormayin sende öylemi yaptin ben öyle yapmadim ramazanda gözüme az geliyor cesit cok yapiyorum sonrada diger günde ayni yemekleri yiyoruz:) ama olsun ramazan bu misafirleri en güzel bir sekilde agirlamak gerekir tabiki israfa bende karsiyim her ne yaparsaniz yapin dökmek yok. Hünkar begendiyi ilk defa yaptim vede güevecte umarim sizde dener tadina bakarsiniz.

malzemeler

  1. Beşamel sos malzemesi:
    • 3-4 patlıcan
    • 3 çorba kaşığı un
    • 4 çorba kaşığı tereyağı
    • 2 su bardağı süt
    • 1 tatlı kaşığı tuz
  2. Et malzemesi:
    • 1/2 veya 1 kg et , küp küp dogranmis
    • 2 diş sarımsak,doğranmış
    • 1 çorba kaşığı un
    • 1 soyulmus domates
    • 1 yemek kaşığı domates veya biber salçası
    • tuz
    • karabiber

Sosun hazırlanması:
1. Patlıcanları közleyin. Közlendikten sonra soyup ezin.
2. Un ve tereyağını kavurun.
3. Sütü azar azar yedirin.
4. Tuzu ekleyin.
5. Sosu ezilmiş patlıcanlarla karıştırın.
6. Tüm karışımı güveclere paylastiralim .

Etin hazırlanması:
1. Etleri tavaya koyun ve suyunu çekene kadar az sıvıyağ ile pişirin, domadeside ekleyip devam pisirin.
2. Unu ekleyin.
3. Sarımsakları ve salçayı da ilave ettikten sonra tuz ve karabiberle lezzetlendirin.
4. Etleri hazirladiginiz patlicanlarin üzerine esit sekilde yine ekleyin. üzerinede isterseniz rendelenmis peynir serpin ve üzeri kizaranakadar firinda pisirin

1 yorum:

  1. Hayirli huzur dolu aksamlar diliyorum güzel iftarlar canim döktürmüssün yine ellerine emeklerine saglik .

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo