14 Ocak 2013 Pazartesi

Yumurtasiz sütsüz Maffinsler ve yardiminiz

.

Özelikle yumurtasiz sütsüz bir muffin yaptim vede basligini özellikle yazdim,
ben bu iki nimetin kiymetinikek icinnekadar önemli oldugunu hele helede yumurtanin kiymetini  bu keki yapanakadar anlamamissim.
facebook da izliyicilerimden birisi cocugunun yumurta ve süte alerjisi oldugunu ve onlar olmadanda dogum gününe hazirlik yapmak istedigi icin benden yardim isteyincebunlara kalkistim. öyleya norma kekleri pastalari börekleri birsekilde yapiyoruz birde yumurtasiz sütsüz yapin.
Bu nimetlerin ve elimizdeki tüm nimetlerin degerini bilmeyi Rabbim nasip etsin hepimize.
Izleyicime burdan tekrar selam yolluyorum  cocuguna Rabbim sifalarini versin ins.

uzatmak istemiyorum cünkü bir kacgündür cok asiri bir istekle yaziyorum nedendir bilinmez :) sizleri sikmak istemiyorum , ama sizlerden yardimci olmanizi istiyorum önümüzdeki hafta sonu bahsettigim cocugumuzun dogum günü kutlanacak onu sevindire bilmek icin dogum gününe neler yapilabilinir yumurta ve sütsüz tabiki ??
herkeste bir kac tarif olduguna inaniyorum lütfen paylasin kisa bir etkinlik gibi yapalim ve cok kisiler faydalansin bundan olurmu?

Muffinlerimizin tadi cok güzeldi hic sikayet edemem tabiki ama yumurda olmayinca cok fazla kabarma olmadi bunuda zaten biliyoruz,  normalde bu verecerim tarifi kek olarak ve kakaolu olarak yapiliyor ama ben cocuklarin daha cok sevecegini düsünerek muffins yaptim. Tabiki üzerleri süslene bilinir, putra sekeri ve limon suyuyla mesela.
 malzemeler:
  •  1 1/2 dubardagi seker, 
  • 1p. kabartma tozu,
  •  1 dolu kasik kakao, 
  • 1p. vanilya sekerim, 
  • 1 subardagi sivi yag, 
  • 2 subardagi soda,
  •  1 kasik elma sirkesi,

Tüm malzemeleri iyicene karistir ve sonra 3 subardagi kada un yavas yavas ekle kek kivamina gelenekadar ( un az veya cok olabilir bundan dolayida unu yavas eklemeni tavsiye ederim.)

üzerine cikolatali buding ve findir kirigi eklenir.
Lütfen duyarsiz kalmayin. yardimci olun



22 yorum:

  1. Yumurta yerine mandalina suyu (ama taze) eklersek kekin kabarmasına yardımcı olacaktır. Ben bir kaç sefer denemiştim eşim yumurta ve süt yemiyor çünkü. Mandalinayı öylesine bir tarif denerken kullandım ve kabarmaya yardımını keşfettim. Tavsiye ederim. Kekimin tarifini de gönderebilirim hatta yarın yapıp yayınlayayım ve buraya ekleyeyim. Ayrıca Mayalı hamurdan çok güzel sandviç ekmeklerim var onları da hemen yayınlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu güzel öneriniz ve duyarliginiz icin gercekten cok tsk.ederim tariflerin linklerini bekliyorum,

      Sil
  2. kabarmamış diyorsunuz ama kabarmış hali nasıl olacaktı kimbilir?Ben de aslında keklerde yumurta kokusunu sevmiyorum çiğ çiğ kokuyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kabardi tabiki ama yumurta eklendigi muffinsler kadar deyil, cok tsk.ederim ilhan bey

      Sil
  3. http://hayattanazicik.blogspot.com/2010/12/mandalinali-kek.html Keki geçmişte yapmıştım zaten yukarıda linki mevcut. Yarında sandaviç ekmeğini yayınlar burayada linkini eklerim. Yavrumuza acil şifalar diyeyim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. süt ve yumurta alerjisi malesef benim oğlumdada var keçi sütü içebiliyordu malesef onuda piyasadan kaldırdılar doktorum inek sütünü yarı yarıya suyla karıştır bir hafta bu şekilde içir 1 hafta sonra sek süt ver dedi tabi hafif öksürük başladı sabah akşam havasına devam ediyoruz çok zor bi hastalık benimkinin kakao alerjiside var bi çocuğun çikolata yiyememesi dondurma yiyememesi ne acıdır buz dondurmaları yediriyorum çocuğuma içinde süt olmasın diye tarif için teşekkürler emeğinize sağlık muhakkak yapıcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah yardimciniz olsun gercekten cok zor allah sifa versin cocugunuza

      Sil
  5. düzeltmek isterimki üzerine çikolatalı puding yazılmış puding sütle pişiriliyor tezat olmuş saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tsk.ler ama bu tarif normalde alerjisi olanlar icin yazili olmadigi icin bende denemek isteyen belki olurdiye yayinladim

      Sil
  6. Tam çoçukların beslenmesine layık. mmm ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Cok iyi düsünmüssünüz bende size kendi sitemden bir tarif önerebilirim.

    http://sedaninmutfagindan.wordpress.com/2012/11/20/seker-hamurlu-kalp-kurabiye/

    insallah yardimci olabilbisimdir.
    bu kurabiye tarifiyle istediginiz sekli yapabilir,üzerine seker hamuru yerine cikolata veya glasur sürebilirsiniz...
    Allahtan acil sifalar diliyorum yavrumuza...

    YanıtlaSil
  8. Bloğumu biraz inceledim ve birkaç tarif buldum:) Aşağıda linklerini veriyorum. Hapside doğumgünü için uygun bence.

    ELMALI KURABİYE
    http://hamaratiz.blogspot.com/2013/01/Tarcinli-Elmali-Kurabiye.html

    HAVUÇ TOPLARI (geçen ay kızımın doğumgününde yapmıştım bende bunu)
    http://hamaratiz.blogspot.com/2012/12/Cevizli-havuc-toplari.html

    PATATESLİ BÖREK(Üzerinin kızarması için yumurta yerine yoğurt sürülebilir)
    http://hamaratiz.blogspot.com/2012/06/patatesli-borek.html

    UN KURABİYESİ
    http://hamaratiz.blogspot.com/2012/04/kakolu-un-kurabiyesi.html

    Umarım yardımcı olabilmişimdir...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Paşasofram,
    Öncelikle böyle faydalı bir etkinlik düzenlediğinden ötürü can-ı gönülden tebrik ediyorum.
    Dip sos kullanmadan, fırında ıspanaklı patates cipsi tarifimi göndermek isterim eğer uygunsa.
    İçerisinde kaşar peyniri var, bunun bir sakıncası olur mu?

    http://gisitasarim.blogspot.com/2012/10/frnda-ispanakl-patates-cipsi-ve-dip-sos.html

    YanıtlaSil
  10. MErhabalar ,hicbir hayvansal urun icermeyen "vegan" kek oneriyorumpasta yapmak icin de kullanilabilir. ben de sahsen denemedim, deneyenler de memnun http://lamamutfakta.blogspot.com/2010/12/vegan-kek.html
    cok guzel bir fikir.
    alerjisi olanlar icin alternatifleri bulmak lazim.
    konuyla ilgili yazilarimdan da isinize yarayan olursa bakabilirsiniz http://lamamutfakta.blogspot.com/search/label/Alerjik

    YanıtlaSil
  11. yardimlariniz icin cok tsk.ediyorum arkadaslar tariflerinizi yayinlicam ve eminimki cok kisi icin yararli olacaklar.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,
    Gerçekten süt ve yumurta alerjisi ile mücadele etmek çok zor,neredeyse her şeyde süt veya sütten yapılmış bir ürün ve yumurta olabilir. Allah kolaylık versin o miniğe ve arkadaşınıza.
    Biraz değişik tarifler ama denemek isterse arkadaşınız şu tariflerimi öneririm:
    Portakallı çiğ brownie: http://zemberekkusu.wordpress.com/2012/12/17/cig-beslenme-mi-dediniz-cikolatali-portakalli-cig-brownie/
    Cevizli toplar: http://zemberekkusu.wordpress.com/2011/10/18/cevizli-toplar/
    Süt kullanması gereken yerlerde de hindistan cevizi sütü kullanabilir belki: http://zemberekkusu.wordpress.com/2012/08/31/ev-yapimi-hindistan-cevizi-sutu-ve-hindistan-cevizli-donmus-yogurt/
    Umarım faydalı olur
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Zeynep,

    Hafifmutfak.com da sütsüz ve yumurtasiz Kakaolu cevizli kek tarifi var. Ben denemedim .Siz bir tarife bakin derim.

    Alerjisi olanlar ve kolesterini olanlar icin güzel bir etkinlik olmus.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adinizida paylasirsaniz cok sevinirim.
      yorumunuzu paylastim ama sayfadan tarif ekleyemem izinsiz burdan okuyup sayfaya bakarlar ins.

      Sil
  14. Bir tarifte Chefkoch.de / rezepte den seite 1

    Möhrenkuchen ( havuclu pasta ) ,dogumgünü pastasi olarak yapilmis ve Alman okuyuculardan begeni toplamis. Sule.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok sagolun ilginiz vede güzel bilgileriniz icin ama izinsiz paylasamiyorum emege saygisizlik olur bundan dolayi umarim burdan bakar ihtiyaci olanlar tarifi bulurlar

      Sil
  15. http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/01/yarm-kurabiye-yumurtasz-ve-sutsuz.html İkinci tarifim burada canım. Alabilirsin sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo