15 Ağustos 2011 Pazartesi

Iki renkli tatli

Selam doslarim arkadaslarim nasilsiniz iftar hazirliklari nasil geciyor.
Bu ramazandan rulo tatli cok yapmisim baktim da :)) ama hepsinin tarifi ve tadi tabiki bir baska . Bu tatli normalde önce hamur aciliyor sonrada diyer kakaolu hamur acilip diger hamurun üzerine seriliyor ve beraber sariliyorlar ama ben öyle yapmadim kakaolu hamuru önce actim rolu yaptim, sonrada diger hamuru acik kakaolu hamuru icine tekrar sardim. Iki secenegide anlatiyorum gönlünüz nasil isterse öyle yapin yane :)
Malzemeler :
  • 125 Gr. Margarin
  • 2 Çorba K. Yoğurt
  • 3 Çorba K. Pudra Şekeri
  • 2 Çorba K. İrmik
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • 3 Çorba K. Ceviz
  • 1 Çorba K. Kakao
  • 1 Yumurta Alabildiği Kadar Un
  • Şerbeti İçin:
  • 3 Su B. Toz Şeker
  • 3 Su B. Su
  • 1 Dilim Limon
Hazırlanışı Geniş bir kaseye margarini alın. Yumurtaları kırın, yoğurdu ilave edin ve karıştırın. Pudra şekerini, irmiği, kabartma tozunu, vanilyayı dökün. Yeteri kadar un ekleyip yoğurun. Hamurun bir parçasını ayırın. Küçük parça hamura kakao ilave edin ve karıştırın.
Diğer hamuru unlayarak dinlenmeye bırakın. Beyaz hamuru iyice açın. Kakaolu hamuru beyaz hamurun ortasına gelecek kadar açın. Beyaz hamurun üzerine parçalanmış cevizi serpin. Elinizle cevizlere hafiften bastırın. Kakaolu hamuru da üzerine yerleştirin. Yine elinizle hafiften bastırın. Rulo şeklinde uzunlamasına sarın. Kapatacağınız kısmı suyla ıslayın. Hamuru yapıştırın ve yuvarlayın. Bir parmak kalınlığında dilimleyin.
Yağlanmış tepsiye yanlamasına dizin. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin. Şerbet malzemelerini kaynatın. Şerbet sıcakken dökün.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo