11 Mart 2013 Pazartesi

Schmandli pasta


 Biliyorum uzun bir zamandir paylasim yapmiyorum ama inaninki cok asiri yogunum , yeni tarifler denemeye hic vaktim yok ,diyette oldugumuz icinde canimda yapmak istemiyor :)

Arkadasimiz Refiye ye kahvaltiya gitmistik masallah döktürmüs bize güzel bir pasa sofrasi hazirlamis kendisine hersey icin ayri ayri tsk.ediyorum. En kisa zamanda banada beklerim :)
Karnimizi güzelcene doyurdukdan sonrada bu güzel pastayi önümüze getirdi ilk aklima bu pastanin tarifi benim sayfada varmi diye geldi:)) hemen fotoraflari cekilip tarifi aldim.
sittetle denemenizi tavsiye ederim diyette olmasaydim herhalde pastadan 3 dilim yerdim :)
tarifimizde schmand kullaniliyor ben türkiyede schmand varmi varsa adine bilmiyorum kusura bakmayin. Bilenler bilmeyenlere anlatsin dermisim :)) hakkinizi helal edin.


Malzemeler :

Hamuru icin
  • 1 yumurta
  • 65g seker
  • 65g margarin veya tereyagi
  • 1p.vanilyasekeri
  • 1 seker kasigi kabartma tozu
  • 150g un
  • Hepsini iyicene karistirip yaglanmis kalibiniza dökün.
Üzerine
  • 2 p. vanilyapuding
  • 200g seker ( pudingde kendinde  seker varsa seker eklemeyin)
  • 500g süt
  • 4 tane schmand 
2p. tortenguß
puding üzerinde yazili oldugu gibi pisirin ve sonra schmand ekleyip cig kekin üzerine dökün.
  2kutu mandalinanin suyunu süzün ve pudingin üzerine dizin . Önceden isitilmis firinda 180derecede 30dakka pisirin.
firindan cikincada üzerinde yazili oldugu gibi hazirladiginiz tortenguß u üzerine sürün ve sogumaya birakin birgün sogursa daha iyi bir sonuc alirsiniz.
.

24 yorum:

  1. Refiye hanımın ellerine sağlık. Chizkek gibi duruyor harika. Seninde emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık...Çok güzel gözüküyor....

    YanıtlaSil
  3. o neki şimdi :-/
    neye benziyor tadı
    portakal yada mandalina gibi bişe mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayir canim daha cok süzme yogurda benziyor ama tadi daha bir degisik. Belkide süzme yogurtlada olur ama ayni tadi yakalarmi bilmiyorum.

      Sil
  4. Schamand eksi krema oluyormus,google öyle söylüyor.
    Görüntü. Süper.Arkadasinizin eline saglik sizede Afiyet olsun.
    Hala beslenme gurubuna devam ediyormusunuz yoksa yola yanlizmi devam ediyorsunuz?
    Hic yorumunuza rastlamadim.
    Bu hafta fast week haftasindayiz ve öyle ve aksam karbonhidratlar yemiyorum.Bu haftasonu TARTILACAGIZ. Biraz zor gececek gibi bu hafta. Sevgilerle. Sule

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. devam edemiyorum sule hanim facebookda kendi kurdugum gurupda devam ediyorum.
      Ama paylasim ve sizlerin yorumlarini okuyorum ve bazende iyi fikirler aliyorum, ama ordaki paylasimda oldugu gibi herzaman kendime vakit ayirip özel pisiremiyorum.
      Herzaman hatirimi sorman cok hos Allah razi olsun

      Sil
  5. Ellerine sağlık Harika bir pasta olmuş canım..

    YanıtlaSil
  6. Ben de ilk defa duydum ama görüntü harika ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. uzun zamandir yapmadigim bir lezzet
    bilirim ve siddetle tavsiye ederim ;)
    yapanin paylasanin ellerine saglik
    sevgiler pasam

    YanıtlaSil
  8. hiç duymadım türkiyede yok herhalde
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. çok güzel çok iştah kabartıcı çok şık sunumlu gözüküyor...yapanın,yiyenin,paylaşanın ellerine sağlık......

    YanıtlaSil
  10. bol kremali pastalara bayiliyorum ,cok güzel görünüyor ellerine saglik arkadasin

    YanıtlaSil
  11. Ekşi kremayı çok ekşi bulmuştum pasta için :) Hessen'e geçen yıl kız kardeşimin yanına gittiğimde yemiştim.. Ama görüntü nefiss..
    Ben labneyle güzel olur diye de düşünüyorum.Deneyeyim İnşallah....

    YanıtlaSil
  12. Elinize sağlık pasta çok harika ama schmand nedir açıklarsanız sevinirim belki deneriz sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. schmand türkiyede yok ama yerine süzme yogurt veyada labne peyniri kullanabilirsiniz

      Sil
  13. Harika olmuş,bende denemek istiyorum.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. ellerinize sağlık neden tariflerde almanca kullanılmış mesela schmand bildiğim kadarıyla Avusturyalılar kullanıyor Almanlar Ouark diyor Türkiyede alternatifi süzme yoğurt ve labnenin karışımı schmand oluyor çok güzelde pastalar ortaya çıkıyor tavsiye ederim sayfanızı çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tsk.ederim Marinberil ama schmand quark deyil degisik bir tadi var bu tarifte neler kullanilmissa onu paylastim tabiki quark ve labnepeyniri veya süzme yogurtlada olur ama degisik olur
      yorumlariniz icinde cok tsk.ederim

      Sil
  15. Benimde hem severek yaptigim Hemde bayila bayila yedigim bir lezzet.
    sizde harika yapmissiniz ellerine saglik

    YanıtlaSil
  16. Labne peyniri diye biliyom ben..

    YanıtlaSil
  17. Hayirli Geceler!
    Biliyorum cok gec oldu,ama belki en gec yarina bana cevap verebilirsin.Az önce bu pastayi yaptim .fakat piserken hamur altindan akip gidiverdi.Neden acaba?Ayrica üstü cabuk kizardi.
    Cevap icin simdiden tessekkür ederim.
    Enine C.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir malzeme hatasi olabilir amine ben cok yaptim bunu ve herseferindede nefis oldu, schmandlardada fark oluyor bazilari daha sulu ben lidilden aliyorum.

      Sil
  18. Merhaba.

    Size, nisan ayı başında İstanbul'da gerçekleşecek olan Refika Birgül ile Arçelik Mucize Lezzetler Atölyesi organizasyonuna davetiye göndermek istiyorum. Ancak blogunuzda mail adresinizi göremedim. serifeyilmaz71@gmail.com adresine mail adresinizi gönderirseniz çok sevinirim. Organizasyonda sizi de aramızda görmek isteriz.

    Blog harika, herşey çok güzel. Ellerinize sağlık.

    Sevgiler...

    Şerife Yılmaz

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo