24 Aralık 2012 Pazartesi

ETLİ MAKARNA GÜVECİ

Güvec denince hemen tarifi denemek icin firsat ariyorum yine güzel bir tarif buldum sizlerinde cok hosuna gidecegine eminim. Makarnayla etlerin pismesi yemegin lezzetine bir baska lezzet katti.
 

Malzeme
500 gr  kuşbaşı et, 1 paket midye makarna, 2 domates soyulmus dogranmis , 1 soğan, 2 yeşil biber, 2 kırmızı biber, 2 diş sarımsa, 300 gr mantar, 2 dal biberiye, 2 dal kekik, 2 yemek kaşığı tereyağı, 2 yemek kaşığı ayçiçek yağı, 4 su bardağı sıcak (kaynar) su, 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri, tuz, karabiber
Yapılışı
Teflon bir tencereye 1 yemek kaşığı tereyağını ve 1 yemek kaşığı ayçiçek yağını ekleyip ısıtın. Yağ ısındıktan sonra  etini ilave edip soteleyin. Yaklaşık 2-3 dk sonra yemeklik doğradığınız soğanı, sarımsağı ilave edip sotelemeye devam edin. Üzerine çekirdeklerini çıkarıp doğradığınız yeşil biberi ve kırmızı biberi ve domatesleri de ilave edin.1 paket haşlanmamış makarnayı da ekleyip beraber pişirmeye devam edin. Ocaktan almaya yakın tuzu, karabiberi ve biberiye ile kekiği ekleyip karıştırın. Ayrı bir tavaya 1 yemek kaşığı ayçiçek yağını ilave edip ısıtın. Üzerine ince dilimlediğiniz mantarları ekleyip çok az soteleyin ve Makarnaların üzerine ekleyip karıştırın. Güveç kabına malzemenizi döküp yayın. 1 su bardağı sıcak suda ½ et suyu tabletini ilave edip karıştırın( ben sebse tableti kullaniyorum) ve güveç kabına dökün. Üzerine kalan 3 su bardağı suyu ekleyin. Son olarak kalan 1 yemek kaşığı tereyağını da ilave ettikten sonra güvecini önce yağlı kağıt ardından alüminyum folyo ile kapatarak önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 50 dk pişirin. Yemeğiniz fırında pişerken ara ara karıştırın. Süre dolduktan sonra üzerindeki yağlı kağıdı ve alüminyum folyoyu alıp kaşar peynirini serpin ve tekrar fırına verin. Kaşarlar eriyip kızarınca fırından alıp sıcak olarak servise sunun.  

Not:size tarifi oldugu gibi yazdim ama bende mantar olmadigi icin mantarsiz yaptim eminimki mantarda olsaydi dahada bir lezzetli olurdu.
bir paket makarna ve 500g et benim icin coktu onlarida azarttim bilginize

7 yorum:

  1. süper ötesi !
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. makarna girdiyse işin içine harikadır zaten,bence,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ben bunu denerim :)
    bayıla bayıla da yerim :)

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Wawwwwwwww;yaparim ben bunu arkadasim;ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  5. O kaseler size cok bir tane de ben aliyorum ve hemen kaciyorum :)
    Bu saatte gece gece nasil canim istedi bilemzsin.Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  6. Kuzucum ancak fırsat buldum yorumuna cevap yazmaya hakkını helal et..tatlım aşağıdaki linke tıkla bloğumda link nasıl eklenir anlatmıştım Zeynebim,kolay gelsin yavrucum resimler de şahane acıktım mı ne :)

    Link-Bağlantı nasıl eklenir?

    YanıtlaSil
  7. Elbette paşa sofram yayınlaya bilirsin. Ne kadar çok insan okursa o kadar iyi olur.ALLAH senden de razı olsun.bu arada makarnalar süper olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo