12 Nisan 2012 Perşembe

Revani

Arkadasimiz güzel bir fikranin arkasindan lezzetli bir tatli tarifi paylasti kendisine cok tskediyorum sizi onun Bloguna ziyaret icin tiklayin diyorum bir-kase-lezzet




YA İÇİNDE BEN OLSAYDIM


Nasrettin Hoca gece yarısı uyanmış.
Pencereden bahçeye bakmış ve beyaz gömlekli bir adam görmüş.


Karısına seslenmiş:


- Hanım, hanım.......


Kalk silahımı getir.


Karısı silahı getirmiş. Beyaz gömlekli adama ateş etmiş. Sonrada yatmış uyumuş.
Sabah olunca Nasrettin Hoca hemen bahçeye çıkmış.
Beyaz gömlekli adam diye kendi gömleğine ateş ettiğini görmüş. Dua etmeye başlamış:


- Çok şükür Allahım......Çok şükür......


Karısı, Hocanın sesini duyup:


Ne oldu ?


- Niye şükredip duruyorsun, efendi?


Hoca:
- Nasıl şükretmeyeyim, hanım Ya gömleğin içinde ben olsaydım!
..........................................................................................................


11 / 4 / 2012
ÇARŞAMBA


GÜNAYDIN DOSTLARIMA :)
GÜNAYDIN TÜRKİYE :)
GÜNAYDIN BÜTÜN DÜNYA :)


Antalya yarı açık, yarı kapalı bir havada olsa da kuşların cıvıltısı insanı mutlu ediyor.
Benim tutup o kuşları sevesim geldi.
Nasrettin hocanın kıssasını ders kitabımda okudum çok hoşuma gitti.
Hoca rahmet istedi her halde.Bunun için paylaşayım ve bir nebzede olsa sizler gülümsediyseniz ne mutlu bana.
Hoca bu, birisine ateş eder ne olduğuna bakmaz.


Bazen fıkraları okurken gerçekte de böylemi idiler diye kendime soruyorum.
Her neyse fıkradan hissemizi aldık yorumu size kaldı.
Bu gün sizlerle bence sofraların, ikramların baş tacı olan revaniyi paylaşacağım.
Tam 25 senelik bir tarif ooooo diyeceksiniz mutfağa çocukken girince çok sene oluyor.
Beni bu tarif çok eskilere götürdü, o davet sofraları için heyecanla yapışım aklıma geldi.




Hem çok sevindim, hem duygulandım. Dün sizler için yaptım dinlendi bu gün resimlerini çektim.
Biraz gözümüz gönlümüz bayram etsin diye bol fotoğraflı oldu.
Dün başladım yapmaya, kabarmasın mı? hayret dedim sen yaparsın ha!!! portakal büyük olsun ne olacak dedim.Yoğurt sulu olsun ne olacak dedim bile bile yanlış yaptım.


Hemen vaz geçer miyim tekrar besmele çekildi ve tekrar yapıldı.
Çok güldüm kendime acemi gibi oldum benim bile başıma gelmeyen geldi.
Onun için ilk denemede olmadı pes etmek yok gerçekten dün daha iyi anladım belki yüzlerce kez ben revani yaptım, ama olmayınca olmuyor.




Evet bu kadar sohbet yeter hadi tarif edelim.
Beyler bayanlar hazır mısınız
Bu Türk mutfağının çoook güzel tatlısını yapmaya
Haydi o zaman pamuk eller mutfağa
Gelsin malzemeler


MALZEMELERİ

3 Yumurta
3 Kahve fincanı şeker
2 Kahve fincanı yoğurt ( katı tarafından)
2 Kahve fincanı irmik
1 Kahve fincanı sıvı yağ
4 Kahve fincanı un
1 Portakal kabuğu ve suyu( küçük olsun )
1 Kabartma tozu

ŞERBETİ İÇİN

4 Su bardağı şeker
5 Su bardağı su
1 Dilim limon
5 Tane karanfil

Üzeri için: Hindistan cevizi

YAPILIŞI

1) Önce şerbetini hazırlı yalım:Şekeri suyu, karanfili ve limonu bir tencereye koyalım 5 dakika kaynatalım ve tamamen soğusun. Evet şerbetimiz hazır.

2) Şimdi revanimizi yapalım: Yumurta ve şeker köpürünceye kadar çırpılır.İçine yoğurt, sıvı yağ, portakal kabuğu ve suyu konur. Şimdi karıştıralım. Ohhh ellerinize sağlık harika gidiyor.

3) Şimdi irmiği koyalım. Unu kabarma tozunu eleyip koyalım karıştıralım. Korkmayın biraz koyu bir kıvam olacak. Tepsimizi yağlı yalım şimdi sıra revani hamurunu tepsiye dökmeye geldi.
4) Evet dökelim mmmm harika elimize alalım tepsiyi hamurun gelmeyen taraflarına eğerek hamur gelsin teprikler.

5) Şimdi fırınımızı 170 dereceye getirelim ve soğuk fırına koyalım kızarıncaya kadar pişsin.
Mis gibi kokuları duyuyorsunuz demi? ooooo kabardı maşallah. Kürdan batıralım olmuş mu?
Evet olmuş çıkaralım. Şimdi ilk sıcaklığı çıksın, haydi şerbeti ile buluşsun.

6) Teprik ederim sizi mükemmel bir revani oldu anlatırken benim bile canım çekti.
Şimdi dilimleyip servis yapalım. Üzerine biraz Hindistan cevizi,süsümüzde oldu.
Hadi canlarım ben revani yemeye gidiyorum. Enerji toplamam lazım derse gideceğim.

7)Mmmmmmmm mükemmel bir lezzet. Şükürler olsun. Sİze de afiyet olsun.........

74.HAFTA PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ etkinliği için sevgili paşa sofrasına
Bu tarifimi gönderiyorum TIKTIK kolay gelsin canım.....

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo