25 Ağustos 2011 Perşembe

Kadayıflı Muhallebi

Slm arkadaslar Ramazan nasil gececek derken nerdeyse bitti Allah tuttugumuz oruclari ins. kabul eder. Ben Ramazanin son günleri oldugu icin bu yil bir baska üzülüyorum. Hersey cok güzel vede bir baska bereketli geciyor ramazanda. Takipcilerimden Gülser Hanim bizimle tariflerini paylasti sahur vaktiydi diye sadece bir tanesi paylasa bildim simdi hepsini ins. sizinlede paylasacagim, kendisine burdan cok tsk.ediyorum ve ellerine saglik hepsi bir baska güzel olmus diyorum :)

Bu tatliyi bir kac kez yayinlamistim ama benim yayinladigimda malzemeler degisikti mesela sakiz yoktu hadi size kolay gelsin simdiden :)

Malzemeler:

1 litre süt.
1 su bardağı şeker.
3 yemek kaşığı un.
1 poşet krem şanti..
falım sakız
250-300 gr kadatıf bildiğimiz yaş kadayıf.
3 yemek kaşığı margarin.
4 kaşık şeker.
1 su bardağıda iri ceviz yada fındık..
önce : unu şekeri bir tutam tuzu karıştırıp..içine sütü koyalım .Ateşte karıştıra karıştıra muhallebi kıvamına gelsin.koyulaşınca altını kapatalım.sakızı içine atalım.arada karıştırıp soğutalım
Margarin ve kadayıfı ve şekeri koyup tencerede karıştıra karşıtıra kavuralım.. kadayıflar karıştırdıkça kırılıp küçülüceklerdir..kısık ateşte ama yoksa birden yanar..rengi dönünce iri çekilmiş cevizi içine atıp biraz da onlarla kavuralım..
borcama önce kadayıfın yarısını sıkı sıkı elinle bastırarak serelim.üzerine hazırladığımız muhallebiyi..daha üstünede önceden çırpıp dolaba bekletitiğin krem şantiyi güzelce düşeyelim.
daha üstünede kalan diğer kadayıfı koyup dolapta soğutalım
afiyet olsun..:))

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo