17 Mart 2011 Perşembe

BALKABAKLI ÇİKOLATA SOSLU YAŞ PASTA

103.Tarifimiz

Herkese iyi geceler diyorum artik:)

bu saatte ben hala calisiyor yüzsüszlük yapip:)) tarifler icin davetiyeler yollarken mailimi bir actimki bu güzel tarif gelmis ve bu güzel tarifi bana yollayan arkadasim bana yolladigi yorumlarin hic biri gelmemis 4 gün olmus benim icin yayinladigi pasta ve ben bilmiyordum:( cok üzgünüm arkadasim, terkak elimde olmuyan sebebten dolayi özür diliyorum.

Arkadaslar tekrar söylüyorum 2-3 gün gecti hala yayinlanmiyorsa tarifleriniz. lütfen maille hatirlatin . Gözden kacirmis veya gercektende bana ulasmamis oluyorlar. mail adresim yukarda sagda iletisimde yazili.

Ben bal kabagini cok severim ama pastasini hic yemedim, bir kere dondurmasini aldim hosuma gitmedi, bu pasta mükemmel görünüyor eminim tadida güzeldir cünkü arkadasim öyle anlatti sizde buyrun okuyun:) cok tsk.ediyorum tarif icin yine eli dolu beklerim arkadasim:)

Arkadasimin bloguna mutlaka ugrayin cok güzel tarifleri var:)
mutfakta1inci

Sizlere Kadınlar Gününde kendim için yaptığım pastanın tarifini vermek istiyorum. Balkabağına bayılıyorum ve her tür tatlıda kullanıyorum. Bu da öylesine doğaçlama bir pasta ama çok lezzetli oldu. Tabi benim gibi balkabağı sevenler için. Sevenlere öneririm, ayrıca tarifimi sevgili Paşasofram bloğunun sahibi arkadaşımızın Porselen Demlik Çay Saati etkinliğine yolluyorum.
Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
Keki için: 3 adet yumurta
1 bardak şeker
5 kaşık un, 2 kaşık nişasta
2 kaşık kakao
1 vanilya, 1 kabartma tozu
yarım çay bardağı su ve ayçiçek yağı
portakal kabuğu rendesi

Kreması: 4 bardak süt
1 bardak şeker
4 kaşık un
1 yumurta sarısı
1 vanilya, portakal kabuğu
Kekini ıslatmak için kayısı reçelinin suyu
Yine ara katı için: 3 dilim balkabağı, 1bardak şeker
ceviz, damla çikolata, tarçın

Çikolata sos için: 1 bardak süt
1 bardak su
3 kaşık kakao
yarım bardak şeker
1,5 kaşık un, portakal kabuğu

Yapılışı:

Önce arkadaşlar verilen kek malzemelerini çırparak kek hamurunu hazırlayın ve çemberli kalıpta (ben 23 cm lik kullandım) 25-30 dakika pişirin.
Balkabağını 1 bardak şekerle birkaç kaşık su ekleyerek pişirin ve sonra püre haline getirin. İçine tarçın, portakal kabuğu rendesi ekleyin.
Pastanın kremasını da verilen malzemeleri kullanarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
Keki ikiye bölün. Alt tabanı kayısı reçelinin suyuyla ıslatın. Bu arada ıslattığınız bu alt parçayı yine çemberin içine alın ki kremaları koyarken yanlardan taşmasın.
Üstüne balkabağı püresini yayın, ceviz, damla çikolata serpiştirin. Pürenin birkaç kaşığını ayırın.
Balkabağı püresinin de üstüne pişirdiğiniz beyaz kremayı iyice yayın. Bu kremadan da az bir miktar ayırın. Kekin üst yarısını da reçel suyuyla biraz ıslatıp pastanın üzerine kapatın.
Ayırdığınız püre ve kremayı birbirine karıştırın, pastanın üzerine sürün.
Çikolata sosu pişirin ve hemen akıcı kıvamdayken yanlarına akıtacak şekilde dökün.
En üstünü dilediğiniz şekilde süsleyin, sade de bırakabilirsiniz. Ben kalan balkabağı krema karışımıyla şekiller yaptım.
Aceleniz yoksa bir gece dolapta bekletin, daha lezzetli oluyor.
Anlatması uzun sürdü ama yapması daha kolay arkadaşlar ve tadı harika, denemeye değer derim özellikle balkabağı sevenler için.
Hepinize güzel bir pazar günü diliyorum sevdiklerinizle, sevgiyle kalın...


1 yorum:

  1. değişik veg üzel olmuş ellerine sağlık canım
    hayırlıcumalar

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo