20 Eylül 2012 Perşembe

Pirasali kiymali börek




Aslindan bu börek normal bildigimiz pirasali börek olacakti ama benim yufkalarim acilirken kirilinca istedigim gibi saramadim bende böyle denedim ve cokda güzel oldu:)
malzemeler:
4 tane hazir yufka
300g kiyma
1kilo pirasa
200g tereyagi
karabiber, kirmizibiber, tuz

üzerine rendelenmis penir
önce kiymamizi sivi yagimizla güzel pisiriyoruz icine önceden yikayip ince dogradigimiz prasalari ekliyoruz baharatlarinida ekledikten sonra sadece prasalarin diriligi gidenekadar pisiriyoruz.
Yufkalarimizi role yapip ince kesiyoruz, Tereyagini eritip yufkalarimiza döküp harmanliyoruz ( kitir olmasini istemiyorsaniz bir cay bardagi kadarda süt ekleyin tereyagina). Yaglanmis tepsimize yufkalarin yarisini koyuyoruz üzerine pirasalarimizi en üstünede diger kalan yufkalarimizi kapatiyoruz kasarpeyniride üstüne serpince önceden isitilmis firinda üzeri kizaranakadar pisiriyoruz.
cok güzel oldu ama birdahaki sefere pirasalarimin üzerinede azicik besemal sos yapmayi düsünüyorum.

12 yorum:

  1. ÇOK GÜZEL BİR FİKİR OLMUŞ,ELLERİNE SAGLIK.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tsk.ederim Heden söyledigin gibi gercektende güzel oldu:)

      Sil
  2. hayirli cumalar pasam
    yeni sablonun hayirli olsun .yakisir bacima
    öptüm ablam dualarini eksik etme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanada hayirli cumalar ablacim evet bencede cok güzel oldu

      Sil
  3. Sayfan cok hos, cok zarif olmus güzel kardesim... Ayrica böregin de bir yorumu hakediyor..:::)) Seni seviyorum... Hayirli Cumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz ablacim benimde cok hosuma gitti sayfam yapanin ellerine saglikn :)

      Sil
  4. Ben de dogru duzgun yufka bulamiyorum .eniyisi boyle denemek lazim .ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet taze yufka bulmak cok zor bu böyle iyi bir fikir oldu :)

      Sil
  5. ay ne güzel akıletmişsin,çok güzel bir börek çıkmış ortaya ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık paşam ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Arkadasim!
    Sen yorumlarin en güzelini hak ediyorsun.Hangi tarifi eklersen ekle,hepsi birbirinden güzel.Insaallah birdahakisine bu prasali böregi deniycem.Cok güzel görünüyor,ve cok iyi bir fikir.
    Emine C.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo