22 Ocak 2013 Salı

Yumurtasiz ve Sütsüz etkinligimizde TRUFF TARİFİ

Hearnekadarda tariflerimizin gelmesi azaldiysada yinede hergün bir kactane geliyor ve bence cokda iyi oluyor cünkü gercekten yumurta süt olmadigi tarif bulmak okadarda kolay degil. Arkadasimiz cocuklarinda sevebilecegini düsünerekten cok güzel bir tarif yollamis bizlere kendisine cok tsk.ediyorum ve sayfasina ziyaret icin tiklayin diyorum.Disal in gözünden Mutfak
yumurtasız sütsüz tarifler,kayısılı tarif
yumurtasız ve sütsüz truff
trufflarımıza geçecek olursak  blog arkadaşım paşasofram güzel bir etkinlik yaptı.....yumurta ve süte alerjisi olan çocuklar için birbirinden güzel tarifler bir araya geldi..ben geç kaldım mı bilmiyorum ama bunu kaçıramazdım....basit ama çocuklarımıza çikolata yerine geçecek harika ve besleyici bir tarif.......biraz devremden esinlendim....biraz ordan biraz burdan biraz benden.....:) zaten öyle çok malzemeli bişey değill....haydi tarife uçalım.....:)

malzemeler......

  • 100 gr. bitter çikolata(bitterde süt ve yumurta yok diye biliyorum)
  • 1 çay bardağı kuru kayısı
  • 1 çay bardağı kadar iri kırılmış fındık
  •  1 çay bardağı kiraz şekerlemesi
  • 4-5 adet minik minik kırılmış etimek dilimi(içinde eser miktarda yumurta ve süt ürünü içerebilir diyor bunu geç farkettim ..konulmayada bilir yada yerine yulaflı karışımlardan konulabilir..eser miktar ne kadardır bilemiyorum...)
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı veya(bitkisel margarin)

yapılışı.........

  1. bitter yağ ile birlikte benmari usulü eritilir.... (su dolu kaynayan kabın üzerine ,suya temas etmeyen başka bir kap içinde çikolata eritme işlemi)
  2. ayrı bir kap içine kayısı ve kiraz şekerlemesi küçük küçük doğranır...
  3. fındık ve etimek kırıklarıda eklenerek bütün malzeme harmanlanır üzerine bitter dökülür...
  4. çikolata ile karıştırılan harç kaşık kaşık küçük kek kapsüllerine doldurulur....
  5. soğuyup donduktan sonra afiyetle yiyebilirsiniz.....:)

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo