26 Ekim 2012 Cuma

Milföy hamurundan nefis bir baklava





Tekrar herkesin Kurban  Bayrami Mübarek olsun, kurban bayrami denince ikramlarda önce et sonrada tatli gelir aklimiza. Malum cocuklardan dolayi artik cokda agir veya ugrastirici seler yapamiyorum ama tatlininda yerini aratmicak bir kac tarif yaptim bu bayramda. Artik yiyenlerim büyüdü ve el öpmeye bana geliyorlar cok güzel bir duygu bu rabbim herkese tattirsin ins.
Gelelim bu kolay baklavamiza buna baklava denmez ama napalim artik baklava niyetine yapmis olduk bir kere ;) cokda begenildi hafif vede cok lezzetli oldu.
ben dikdörtken bir borcamda yaptigim icin ona göre malzemelerimi yaziyorum sizler büyük firin tepsisine yaparsaniz cogaltirsiniz.Milföy hamuru cok yagli oldugu icin ben hic yag kullanmadim bu tarifte.

Malzemeler;
12tane Milföy
1 subardagi kalin cekilmis ceviz
1 yumurta sarisi

Serbeti icin.
2,5 su bardagi seker
2 subardagi su
yarim limon suyu
Yapilisi: Ilk önce firinimizi 150 dereceye aciyoruz, borcamimizi yagliyoruz ve 6 tane milföy hamurumuzu SIKISTIRARAK ilk katimizi kapatiyoruz, üzerine cevizlerimizi serpistiriyoruz, 2. katimizida yine hamurlarimizi iyicene SIKISTIRARAk yerlestirdikten sonra üzerinede yumurta sarisini sürüp bicakla baklava dilimleri kesiyoruz( ben dikdörtken kestim) sonrada  firinda yavas pismesini sagliyoruz.
Diger yandan serbetimizi hazirliyoruz seker ve suyumuzu ekleyip iyicene karistirip 10 kisik ateste pisiriyoruz ve limon suyunuda ekledikden sonra 3-4 dakka daha kaynatip sogumaya birakiyoruz.
tatlimiz soguk serbetimiz sicak ama foku fokurda kaynarken deyil tabiki:) kaynamasi durdukdan sonra ben 5 dakka bekleyip  bir kepceyle herbirinin üzerine serbet geciriyorum kalanida üzerine döküyorum.
isterseniz tatliyi yapip iyicene sogudukdan sonra serbetinizi yapin.


8 yorum:


  1. Ellerinize saglik cok lezztetli görünüyor... saygilarimla

    YanıtlaSil
  2. cok tsk.ederim ama rica etsem bir dahaki yorumunuza adinizida birakirmisiniz. Bayraminiz mübarek olsun

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık,görünüş mükemmel ,tadıda nefistir.İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  4. Canım bayramın mübarek olsun tatlında
    çok pratik ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Türk kadınının aklını seviyorum :)

    İyi bayramlar!!!!

    YanıtlaSil
  6. ellerine saglik can ilk gün gelemedim bayramlasmaya hakkini helal et
    hayirli bayramlar

    YanıtlaSil
  7. Canim hayirli huzur dolu bayramlar .

    YanıtlaSil
  8. bende yapamadim bu bayram baklava canim , bu tarife bayildim niye önceden görmedim ben bu tarifi .ellerine saglik

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo