7 Nisan 2012 Cumartesi

Kokoş Pasta

Herkese güzel bir hafta sonu diliyorum. Bugün etkinligimin ilk günü ve benim pc sorunu hala giderilmedigi icin biraz gec yayin yapiyorum. Pc sorunum olsada bende careler tükenmez komsuma geldim paylasimlar icin :)) Ilk tarifimiz Arkadasim kokos pastasinla katilmis kendisine güzel pastasi icin cok tsk.ediyorum ve yine bekliyorum :))
Arkadasimin Blogu ziyaret icin tiklayin Ehlikeychef




Misafir hazırlığı yaparken yapım aşamasından çok ne yapsam düşüncesinden yoruluyorum fikir oluştuktan sonra pastanın ne kadar uğraştırıcı olduğu umrumda diğil süslü pastaları seviyorum bu konuda çok becerikli değilim ama azimliyim kıvırcam bu işi:)
Sizede olurmu bilmiyorum ama ben işin düşünce kısmında iki üç pasta arasında kararsız kalırım sonra hepsini yapmaya karar veririm bundada öyle oldu kokoşumu yapsam kedidilini derken ikisinde yaptım
ilkönce kokoş pastamın tarifini vermek istiyorum,sonrada kedidili pastayı vermeyi düşünüyorum bir aksilik olmazsa...
Pasta kek ve krema olmak üzere iki bölümden oluşmakda olup bir tepsi keki yaptıktan sonra süslemesi tamamen zevkinize, keyfinize, becerinize vede malzemenize kalmış bi durum.
malzemeler
4 yumurta,
2 su bardağı şeker,
1 su bardağı sıvıyağ,
1 su bardağı su,
1 paket kakao,
1 paket kabartma tozu,
2 su bardağı un,
2 paket kremşanti,
1 paket çikolata sosu,
süt,
çikolata damlacıkları,
çilek
Kek yapımına yumurta ve şekeri çırparak başladım köpük köpük olduktan sonra su yağ ve kakoyu ilave ettim bir iki kere çırpıp unu ve kabartma tozunu ilave ettim.yağlanmış fırın tepsisine döküp 180 derecede 25-30 dakika pişirdim(her fırının pişirme süresi aynı olmadığı için ara sıra kontrol etmekde fayda var keki fırına atıp komşuya kahveye gitmek yok yani, ben gidiyorum ama fırınıma güveniyorum:))sonra cığma kek piştikten sonra fırından çıkarıp üzerine pamuklu cinsten bir mutfak bezi örtüp dinlenmye bıraktım bu arada çikolata sosunu hazırladım o soğurken kremşantiyi hazırladım bunların yapılışı kutuların üzerinde yazıyor ama ben çikolata sosunun sütünü azaltıp kremşantininkini çoğaltıyorum.
kek pişti soslar kremalar hazırlandı sıra bunları birleştirmekde.Kek uygun ebatlarda dilimlendi eşim tarafından, neden ben dilimlemedim??şimdi buradan itiraf ediyorumki bunca senedir kek yapan ben o kekleri düzgün bir şekilde dilimleyemiyorum bu yüzden kek kalıplarına bayılıyorum.dilimlenmiş kekleri ortadan ikiye bölüp ki bu kadarını yapabiliyorum arasına kremşantiden sürdüm.sonra hertarafını kremşantiyle kapladım çikolata sosuyla gelgitler yaptım çikolata damlacıklarını serpiştirip bir köşesinede dilimlenmiş çileği oturttum işte sana kokoş pasta

ve buda servis önerisi...

porselendemlik çay saati etkinliğin 74.evsahibesi paşasoframa yolluyorum pastamı sevgilerimle birlikte:)


0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo