13 Ağustos 2011 Cumartesi

peynirli Ispanakli Çiğ Börek

Iyi sahurlar yaziyordum ama burda sahur bitti:) namazi bekliyoruz artik zamani bos gecirmemek vede uyuyup kalmamak icin tarif eklemek istedim. Gercekten sahur icin harika bir börek bu. Bana sakin cig börek ispanakli olurmu demeyin bakin ben yaptim bal gibide oldu :) saka deyil ha okadar güzel olduki karnim doydu ama gözüm doymadi :) lezzetini baska bir sekilde daha anlatamicam kusurada bakmayin yane :).

Bu tarifi daha dogrusu hamurun tarifini nefisyemektariflerine gönderen keriman hanimdan aldim. Aslinda denemeye niyetim yoktu ama bu böregin adi cig börek oldugu icin ve icindeki malzemelerin cig börekten degisik oldugu icin keriman hanim okadar cok elestirildiki inanin ben cok sinir oldum ve deneyip bende tadini tatmak istedim. Aslinda saygi duyulmasi gerekirken neden insanlar bukadar elestiri yaparlar anlamiyorum paylasmak kadar güzel nevardirki. paylasinki mutlu olun paylasmadan mutlu olunmaz benim görüsüm bu tabiki.

herneyse uzattim baya simdi tarife gelelim, ben oldugu gibi keriman hanimin tarifini yayinliyorum. Burdanda kendisine coook tsk.ediyorum

Malzemeler

Hamur için,

1Yumurta
1Çorba kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı sirke
1Tatlı kaşığı tuz
1Su bardağı ılık su
500 gr un.

İç için,
250-300 gr yağsız kıyma
1 adet kuru soğan
¾ çay bardağı su
İnce kıyılmış maydanoz(arzuya göre)
Tuz
Karabiber
Pulbiber (arzuya göre)

Kızartmak için sıvıyağ(ayçiçek)

(ben ispanak ve beyaz peynir kullandim icine )

Hazırlanışı

Hamur için yumurta ,sirke,yoğurt,tuz yoğurma kabınıza alın,un ve suyu azar azar ekleyerek hamurunuzu elde edin.Hamurunuzu çok iyi yoğurun,Üzerin bez örterek 30 dk kadar dinlendirin.(Hamura işaret parmağınızla bastırdığınızda ,bastırdığınız nokta eski haline dönmeli)

Hamur dinlenirken için iç hazırlayalım,kıymayı,rendelenmiş soğan,tuz, karabiber ve arzuya göre pulbiber ve kıyılmış maydanozunuzu derince bir kaba alın elinizle yoğurun,enson kıymayı açmak için suyu ekleyin.

Hamuru,16 eşit bezeye ayırın,unlayın.Her bezeyi kahvaltı tabağı büyüklüğünde merdane ile açın,yarısına içi elinizle yayın.İçsiz hamur kısmı, içli kısıma kapatarak yarım ay şekline getirin.Hamurun açık kenarını elinizle bastırarak yapıştırın(kenar hafif kalın olacak)

Kızartmak için sıvı yağı yayvan tavanıza alın,böreklerinizi arka ön çevirerek kızartın.
Sıcak servis yapın …Afiyet olsun.

2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo