10 Ağustos 2011 Çarşamba

Fanta Tatlisi

Beni takip eden arkadasima söz verdigim icin bunlari bu saatte ekliyorum cok uykum var. Herkese iyi sahurlar diliyorum, cok kolay vede lezzetli bir tatli ama ben yufka fazla acamadigim icin benimkiler biraz büyük oldu :) eyer siz acabilirseniz dahada güzel olacagina eminim.
Malzememiz:
3 yumurta
1,5 su bardağı fanta
1 tane yaş maya
Aldığı kadar un
Hamurumuzu yağlamak için : Sıvı yağ

Yapılışı:
Malzemelerimizi yoğuralım.Kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edelim.Hamurumuz mayalanmadan bir parçayı büyükce açalım.Açılan parçamızı sıvı yağla yağlayıp rulo yapalım.1 cm eninde keselim ve tepsiye dizelim.Her bir parçayı bu şekilde yapalım. Tepsimizin içinde mayalansın.Sonra orta sıcaklıktaki fırınımıza sürelim.Ortalama 180 derece.Kızarana kadar pişirelim.Fırından çıkardıktan sonra soğumaya bırakalım.

Diğer tarafta şerbetimizi hazırlayalım. 4subardagi seker 4 subardagi su bir kac damla limon suyu.

Tatlımızı şerbetlerken şerbet sıcak tatlılarımız soğuk olacak.

Not: bu tatli kabardigi icin cok bereketli oluyor bende tam 3 tepsi tatli cikti bir tepsisini serbetledin digerlerinidi lazim oldukca serbekleyi düsünüyorum. isterseniz yarisini kullanin malzemelerin.

2 yorum:

  1. canım yıne harıka bır sey yapmıssın...bayıldım...

    bugun baktım senı ızlmeyenlerde goremedım..kızzz yoksa sen benı ızlemıyrmusunnnnn:)))))))))))

    http://tatlczeynep.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Cok güzel bir tatli ,ellerinize saglik .Bu tatliyi biliyorum ,akrabagmiz yapar ama fantayla degilde gazozla yapar .cok ince acar ve rulo yaptiktan sonra kücük kücük keser .

    sevgilerle sibel

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo