23 Mart 2011 Çarşamba

Gül Tatlısı

145.Tarifimiz

Cok güzel görünpsp olan bir tatlimiz geldi, arkadasim her asamasinida resim cekmis yapilisini göstermis kendisine coook tsk.ediyorum ve ellerine saglik diyorum.

Arkadasimin blogunu ziyarat etmek icin buryun tiklayin guzelmutfagim

Malzemeler:

  • 100 gram margarin (oda sıcaklığında
    2 yumurta
  • Yarım su b. sıvıyağ
  • Yarım su b. yoğurt
  • 1 su b. irmik
  • 1 su b. pudra şekeri
    1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un

( Hamurun kıvamı yumuşak olacak.)

Şerbeti :
3,5 sb şeker
4 sb su

Arasına fındık veya ceviz

Hazırlanışı:

Tüm malzemeler karıştırılıp yumuşak bir hamur elde edilir. Hamur açıldıktan sonra çay bardağı ile kesilir.


Ortaya çıkan yuvarlaklar şekildeki gibi yan yana birleştirilir.


En üstteki parçaya biri üstte diğeri altta olmak üzere iki adet fındık yerleştirilir
Fındık koyulan parçadan başlamak üzere aşağıya doğru parça sarılır ve ortadan kesilir.


Yağlanmış borcama ya da fırın tepsisine dizilir. 175 derecede pişirin. Ben üzerine yumurta sarısı sürdüm daha iyi kızardı.


not : şerbet soğuk , tatlı sıcak olacak.

Ben ölçülerin tam yarısını kullandım. Benim ölçümden de tam 35 adet gül tatlısı çıktı.
Afiyet olsun.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo