19 Eylül 2010 Pazar

Hazir yufkadan Sütlü Nuriye



Malzemeler:
  • 800gr. hazir baklava yufkasi
  • 250 gr. tereyagi
  • 2 su bardagi findit icin
Serbeti icin:
  • 1 1/2 su bardagi su
  • 11/2 su bardagi süt
  • 4 subardagi seker
  • 1 paket vanilyasekeri

Yapilisi:
tere yagini eritin , firin tepsisini yaglayin, 3 yufkayi tepsiye serin. Üzerine erimis tereyagi sürün. Tekrar 3 yufka serin yine tereyagi sürün. Bu sekilde 15 yufka üst üste dizin. 15. yufkada yine tereyag sürüp, dilimlenmis findiklardan serpin.
Tekrar 3 yufkada bir yaglayarak 15.yufkaya geldinizde yine tereyagi sürüp findik serpin.geri kalan yufkalarida 3 yufkada bir yaglayarak dizerek bitirin.
Bicakla yufkalarimizi keseleim.ben biraz büyük kestim siz daha kücük keserseniz daha iyi olur.kalan tere yaginida üzerine dökün. önceden isitilmis firinda rengi tam kizarmayip ,altin sarisi bir renk alanakadar pisirin.
Serbeti icin.
1 1/2 su bardagi su 4 su bardagi sekeri eritip,kaynatin. vanilyayida ekleyin,serbet kaynatin. seker iyice eridikten sonra ocagi kapatin ve sütü ekleyin. iyicene karistirin ve sogumaya birkin
TATLI SOGUK ;SERBET ILIK OLCAK sekilde serbeti tatlinin üzerine dökün.
serbetini cektikten sonrada üzerini findikla süsleyin
bu tarifi http://muhteremleafiyetle.blogspot.com sitesinden aldim denedim tatlinin kendinden cok adina bayildim:))
ben serbetin malzemerini azalttim cünkü hazir yufka fazla serbet cekmedigi icin güzel olmuyor

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo