10 Ağustos 2010 Salı

Kahveli cikolatali yaspasta


Havvacim tsk.ler

Malzemeler.

keki:
5 yumurta
200g seker
150g un
1-2 yemek kasigi kakao
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya

Sekerlen yumurtalar iyice cirpilir icine diger malzemeler katilir cirpilir 26 cm'lik kelepceli kaliba bosaltilir. Öceden 180 derece isitilmis firinda kek pisirilir. Pisip pismedigini anlamak icin bir kürdanla kontrol edin. Kürdan kuru cikarsa pismis demekdir hamur yapisirsa biraz daha pismesi gerek.
Kek sogutulur 3'e bölünür.

keki islatmak icin bir kasenin icinde biraz kahve hazirlanir. ben biraz su, biraz süt, 1 tatli kasigi neskafe, 1 cay kasigi türk kahvesi kattim güzel koku versin diye, birazda seker kattim kahve aci olmasin diye. Bunlan kekin islatacagiz.

Resimde gördügünüz bademli cikolatadan biraz dograyin, zevkinize kalmis ne kadar cikolatali severseniz okadar cok dograyin

800 ml Schlagsahne (sivi krema)
200 g Creme fraiche
6 paket vanilya
4 paket Sahnefest (krema sertlestirici)

Önce Schlagsahne, vanilya ve sahnefest bir kaba alinir mikserlen biraz koyulasana kadar cirpilir.
Biraz koyulastikdan sonra icine Creme fraiche katilir biraz daha cirpilir.

Dosenisi:
1. 1.kek (pandispanya)
2. kek hazirlanan kahveyle islatilir 4-5 yemek kasigi yeterli olur. Cok islatirsaniz serbetli tatli gibi olur, biz bu islemi sirf
kahve tadi yogun olsun diye yapiyoruz
3. kekin ustune kremadan sürülür, biraz bademli cikolatadan serpilir
4. 2.kek (pandispanya)
5. yine kekimizi 4-5 kasik kahveyle islatiyoruz
6. yine krema sürülür, biraz bademli cikolata serpilir
7. 3.kek (pandispanya)
8. bu kekimizinde üstünü kahveyle islatiyoruz
9. geri kalan kremaya 1-2 cay kasigi neskafe, 1 cay kasigi türk kahvesi ve 2-3 yemek kasigi süt katip tekrar cirpiyoruz
10.pastanin üstüne ve kenarlarina bu kremayi sürüyoruz.

Uzerinide yine dogranmis bademli cikolatayla süslüyoruz ben azcikda hazir cikolatada rendesi serptim renk versin diye.
Herzamanki gibi ben yine kenarlarini eritilmis cikolatayla süsledim bu islem bana kolay geliyor :)

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo