19 Ocak 2013 Cumartesi

Yumurtasiz ve Sütsüz etkinligimizde Islak Kek


Bu kekleri görür görmez arkadasimizdan istem cok hosuma gittiler normal yaptigimiz islak kekten hic bir farki yok tadida cok güzelmis keki yapan arkadasimiz öyle yaziyor yane mutlaka denenmesi gereken bir tarif bence.Arkadasimiz etkinlige katiltdigi icin kendisine cok tsk.ediyorum mutlaka blogunada ugramanizi tavsiye ediyorum. tik   Baybarslavals


Bu kekin içinde ne yumurta var ne de süt! Çünkü vegan keki :) . Veganlar hayvandan elde edilen hiçbir gıdayı yemiyorlar.
Gerçi ben evde yumurta ve süt olmadığı zaman da kek yapabilmek için denemiştim bu tarifi ve açıkcası bu kadar iyi bir sonuç alacağımı da beklemiyordum. Yaptığım ilk günden beri favori kakaolu kek tarifim oldu. Denemenizi tavsiye ederim.
3 bardak un
2 çay kaşığı karbonat
1/4 çay kaşığı tuz
6 yemek kaşığı kakao
2 bardak şeker
2 bardak su
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı elma sirkesi
1/2 bardak sıvıyağ
Kuru malzemeleri derin bir kaseye eleyin. Başka bir kasede şekeri, suyu, sirkeyi, vanilyayı ve yağı, şeker eriyene kadar karıştırın. Sonra kuru malzemeleri şekerli suyun içine ilave edin ve güzelce karıştırın. Kekin yapışmaması için kare bir borcama pişirme kağıdı serin ve hazırladığınız kek hamurunu dökün. 180C derecede 40 dakika kadar pişirin. (Kekin pişip pişmediğini anlamak için bir kürdanı keke batırın eğer temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir.)

13 yorum:

  1. Çok güzel...

    YanıtlaSil
  2. Kekin normal kekten hiç farkı yok gibi gorunuyor .peki nasıl islatiyoruz bu Kekin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu islatilmadan islanmamis herhalde bilemicem :)

      Sil
  3. değişikmiş cnm aldım tarifi yapan eler dert görmesin

    YanıtlaSil
  4. bacim ne nimet ikilisi imis diye düsünmeden edemedim
    günlerdir düsünüyorum
    lakin bir tarif bulamamdim sayfamda :( ya yumurta var ya süt
    düsünmeliyim ama ben düsünüp yapincaya kadar etkinlik bitecek
    hakkini helal edesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle ablacim bu etkinlikten önce inan bilmezdim ben bu ikilinin degerini, Rabbime nekadar sükretsek azdir

      Sil
  5. Woow siteniz çok güzel buda benim ıslak kek tarifi sitem http://sofrayemektarifleri.blogspot.com sitesinde en güzel pasta tarifleri ve hünerli bayanlardan yemek tariflerine ulaşabilirisniz.

    YanıtlaSil
  6. saat 20:34 ve evde yumurta süt yokkk ama ben napıyorum bu keki yapmaya başlıyorum şimdi:) şahaneeeee

    YanıtlaSil
  7. süt ve yumurta allerjisi olan oğlum için tam bir kurtarıcı

    YanıtlaSil
  8. Bebeğimde süt ve ymurta alerjisi var, emzirdiğim için ben de tüketemiyorum, tatlı krizlerine çözüm olacak inşallah:)

    YanıtlaSil
  9. Yaptım fırında bekliyoruz şimdii :'))))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo