18 Haziran 2013 Salı

Cikolada Dilimlerinde Karamelli Elmaciklar



Bir önceki postumda bu tarifi verecektim ama olmadi sizleri beklettigim icinde özürdilerim.
bu pastayi alman dergisinden aldim , evde malzemeler olmadigi icin eklemediklerim oldu :)
ama sizlere oldugu gibi tarifi verecegim degisikliklerimide yazacagim.

Malzemeler:
Kek icin
  • 4 orta boy yumurta
  • 1p.vanilyasekeri
  • 125g seker
  • 125g un
  • 125g kakao
  • 100g ögütülmüs badem
  • 1p.kabartmatozu
  • 10 damla tüplerde olan bademaromasi (Bittermandelaromasi) olasi sart deyil ama olursa bir baska olur :)
  • ici icin
  • 250g soyulmus temizlenmis eksimsi Elma
  •  1 yemek kasigi limon suyu
  • 75g esmer seker
  • 400g sivikrema(schlagsahne)
  • 250g Mascarpone
  • 1yemek kasigi ince dogranmis taze nane ( ben eklemedim)
üzerine : (üzerine ben sürmedim cikolatam yokdu )
  • 75g zarbittercikolata
  • 2yemekkasigi aycicek yagi  


Yapilisi:

kekin yapilisi:
ilk önce firininizi 180 dereceye acip isitin, 30*30 luk firin tepsinize yagli kagadi serin.
Diger tarafdan yumurtalari mikserle badem aromasinida ekledikden sonra bir tarafda unu ögütülmüs bademi kakao kabartma tozunu iyice kasikla karistirin ve yumurtalara ekleyip karistirin. Hamurunuzu temsiye döküp düzelttikten sonra sicak firininda 10 dakka pisirin cikarip ters cevirin ve sogumasini bekleyin, yagli kagidi soguyunca cikarin, ikiye bölün.

icini hazirlamak icin:
elmalar soyuluk ince ince dogransin ve 1 yemek kasigadi limonla iyicene karistilip bir kenara alinsin.
esmer sekerimizi yaygin bir tavada eriyenekadar isitin ve elmalari icine dökün.
 bir kac dakka buharlastirip elmalari pisirip sogumaya birakin.
Diger tarafda sivi kremayi cirpin ve Mascarponeyide icine yavas yavas karistirin, elma ve istege göre naneleride kremamiza karistirip kekimizin yarisina sürün ve iyicene düzleyin,
kekmizin diger yarisinida üzerine kapatip hafif hafif bastirin herbir yani ayni hizada olsun.
zarbitter cikolatamizi yagimizla beraber benmari usulu eritip pastamizin üstüne sürüyoruz,
pastamizi 5-6 saat buzdolabinda dinlendirdikten sonrada afiyetle yiyoruz :)

Naneli tati nasil olur hic bir fikrim yok sizlerde iyi düsünün yaparken ;)


3 yorum:

  1. Canim benim, ne güzel tariflerin var, her biri digerinden leziz görünüyor... Ellerine emeklerine saglik... Her daim ugrayamiyorum, kusuruma bakma güzel kardesim... Sevgilerimle, öpüyorum yanaklarindan...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık .ama sadece bakıyorum :) bize işkence ediyorsun resmen :)

    YanıtlaSil
  3. Elinize saglık göröntü muhteşem birdilim uzunıp alabilsem keşke

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo