30 Ocak 2013 Çarşamba

Yumurtasiz ve Sütsüz Etkinligimizde kolay Fistik Ezmesi

Güzel bir tarif geldi ben bayildim görünüsüne tadininda cok lezzetli olduguna inaniyorum Arkadasimiza cok tsk.ediyorum ve sayfasinda diger güzel tarif icin tiklayin diyorum  SemaVer

FıstıkEzmesi

Sadece üç malzemeyle evde hazırlayabileceğiniz nefis bir şekerleme...
Denemeler sonucunda aşağıdaki oranların uygun olduğuna karar verdik.

Kolay Antep Fıstık Ezmesi
(Yaklaşık 18 adet)

Malzemeler:
  • 100 gr boz antep fıstığı
  • 150 gr pudra şekeri
  • 20 gr su
Hazırlanışı: Boz antep fıstığını rondoda iyice (toz olana dek) çekin, pudra şekerini ekleyip karışana kadar çekin, suyu azar azar ekleyip homojen olana kadar karıştırın. Hamur halini gelen karışımı streç film yardımıyla uzun rulo haline getirin. Kendini toplayana kadar buzdolabında dinlendirip, dilimleyin. Dilimlediğiniz ezmeleri buzdolabında üzerini streç filmle kapatarak bekletebilirsiniz.

5 yorum:

  1. Aaa ne guzel :)
    biz bunu Maras'tan sekerciler,pastanelerden aliriz.Evde yapmak hiç aklima gelmemisti.
    Tesekkur ediyorum size Semaver arkadasa :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. mmm nefis görünüyor.yapanın, yayınlayanın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. antep fistigina bayilirim mutlaka yapicam,tesekurler!

    YanıtlaSil
  4. gece gece imrendim valla ellerinize sağlık bayılırım ben de..
    hiç denemedim üstelik teşekkürler aklımda olsun..
    hiç yemesem daha iyi tabi de, şeker oranının fazla olmaması da benim gibi şeker hastaları için iyi olmuş :)
    ben de beklerim herkesi, sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkür ederim, umarım dener ve beğenirsiniz:)

    Sevgili PasaSofram, 100 gr fıstıkla verdiğim ölçü standart ölçü, miktarları aynı oranda artırabilirsiniz. Tarifte de belirttiğim gibi yaklaşık 18 tane çıkıyor, daha az da çıkabilir. Biz çoğu zaman ölçüleri artırarak hazırlıyoruz, fotoğraf bu denemelerden birinde çekilmişti.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo