13 Temmuz 2012 Cuma

Seftalili kek ( yumurtasiz)




Herkese hayirli cumalar , cok hafif vede cok lezzetli bir kek tarifi getirdim sizlere, deyenlere simdiden kolay gelsin :)
bu tarif 4-5 kisiye bence ancak yeter, kek ince oluyor ikikatini yaparsaniz kisi sayisini cogaltmis olursunuz:)

Malzemeler:

50 ml sıvı yağ (ben zeytinyağ kullandım)
75 gr esmer şeker
150 ml su
150 gr un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
2 adet şeftali
1 adet rendelenmiş limonun kabuğu (isteğe bağlı)

Yapılışı:

Sıvı yağ, esmer şeker ve suyu bir tavaya koyup şeker eriyene kadar ısıtın. Şeker eridikten sonra ocaktan alın ılınmaya bırakın. Bir kaba un ve kabartma tozunu eleyin. Üzerine ılınmış şekerli karışımı yavaşça dökün ve iyice karıştırın. Kelepçeli kalıba yağlı kağıt serin üzerine şeftali dilimlerini yerleştirin. Şeftalilerin üzerine 1 tatlı kaşığı esmer şeker serpiştirin. İsterseniz limon kabuğu ekleyin. Üzerine kek karışımını dökün. Önceden ısıtılmış fırında 180 Cde 30 dk pişirin. Fırından çıktıktan sonra ılınmaya bırakın. Keki ters çevirin. Üzerini süsleyin. Ben file badem ve rende çikolata kullandım.

Afiyet olsun!

3 yorum:

  1. slm canim,bens eni izleyicilere ekledim ama bugün bir göz attim yoksun.senmi cikardin yoksa.tekrardan izleyicin oldum

    YanıtlaSil
  2. himmmmm ellerine saglik canim ,yumurtasiz olmasida harika .hayirli cumalar

    YanıtlaSil
  3. çok güzel ve değişik bir lezzet olduğuna eminim....yakın zamanda deneyeceğime de..:) ellerinize emeğinize ve paylaşımınıza sağlık..içten sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo