29 Nisan 2012 Pazar

Tava Böreği

Tava börekleri kolay ve bence cokda lezzetli oluyor arkadasimizda böyle bir lezzeti bizimle paylastigi icin kendisine cok tsk.ediyorum ellerine saglik canim.
Blogu ziyaret icin tiklayin yuksektopuklar77


Bu peynirli....

Buda kıymalı olan...

Tava Böreği
Benim evde kuru ev yufkam vardı.Sağolsun benim eve temizlik için gelen emektar yardımcım hersene benide düşünerek yufka yapar,bütün kış faydalanırız.Kuru yufkanız varsa 4-5 yufka yeterli benim yufkaların çaplarıda küçük oyüzden sayı normal.
Normal yufkadan yapılacaksa aslında tavanızında boyu burda önemli sanırım benim evdeki tavam 26 cm. bu börek için 2-3 yufka yeterli.
sıvıyağ,süt göz kararı.(Kuru yufkayı ıslatmak için su dolu bir kaba sokup çıkardım süte ihtiyacım olmadı)
İç malzeme,ben dediğim gibi hem peynirli hem kıymalı hazırladım.Ispanaklısı,çiğden rendelenen patates ve kavrulmuş soğanlı karışımıda tavsiye ederim.Yada çökelekli içine bir domates,sivri biber ve maydonoz doğrayarakta hazırlıyabilirsiniz.Sınırsız iç malzeme olanağı var...
Gelelim yapılışına...Kuru yufkayı suya sokup çıkardım yağladığım tavaya parça parça dizdim arasına kaşıkla sıvıyağ gezdirdim.2 yufka olunca iç malzemesini koyuyoruz ve kalan yufkalarıda diziyoruz.Üstünede sıvıyağ gezdirerek kapak kapatarak kısık ateşte çevire çevire pişiriyoruz.Pişmeye yakın kapağını açın ve çıtır çıtır olsun...Yanında ayran tavsiye edeim bizim menüde de vardı ama yanına eklemeyi unutmuşum.Bu bizim akşam yemeğimizdi ama her öğün sabah,öğle çat kapı gelen misafirlerinize,akşam üstleri çaylarında kolay ve pratik bir börek.Afiyet olsun...
Bu iki tarifi ''74.Hafta Porselen Demlik Çay Saati'' etkinliğine ev sahipliği yapan Paşasoframa ve ''Çay Kahve Bahane ''etkinliğine ev sahipliği yapan Pastaeline gidiyor.Kolay gelsin iki arkadaşımada sevgilerimi iletiyorum...
Herkeze mutlu ve sağlıklı günler diliyorum...

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo