30 Nisan 2012 Pazartesi

Gül Kurabiye

Evet yine kurabiye ama bu kurabiyeler cok güzel yül sekli verilmis bence harika olmuslar :) görüncede dayanamadim yine yüzsüzlük yaptim:)) arkadasimizdan etkinlik icin istedim , cok sagolsun kirmadi ve hemen alabilirsin diye haber verdi kendisine cok tsk.ediyorum ellerine saglik.
Blogu ziyaret icin tiklayin Buzlu badem





Bir öncekinden biraz daha kıtır bir kurabiye. Hazır hamuru değiştirmişken şeklini de değiştireyim dedim. (Tarifi buradan aldım, şeklini de bir-dilim-aşk'tan)



Malzemeler


250 gr. tereyağ
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 yemek kaşığı yoğurt
aldığı kadar un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya


4 elma
4 yemek kaşığı toz şeker
1/2 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı ceviz kırığı


Yapılışı


Önce elmalar rendelenip şekerle birlikte kısık ateşte pişirilir. Tarçın ve gül suyu eklenir. Suyunu çekince ılınmaya bırakılır. Hamur kulak memesi yumuşaklığında hazırlanıp 32 beze yapılır. Poğaça bezesi gibi tezgahta açılıp 90 derecelik 4 dilim elde edecek şekilde kesikler atılır (kesikleri dairenin merkezine yaklaştırmıyoruz tabi). Bezelerin ortasına elma püresi koyup karşılıklı çeyrek daire dilimleri gül yaprağı şeklinde kapatılır. Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında pişirilir. Hafif pembeleşince çıkarılıp soğuduğunda pudra şekeri serpilerek servis yapılır.


Elma püresini 1 yemek kaşığı gül suyu ilavesiyle pişirmiştim ama yerken kokusu farkedilmiyordu, daha çok koysam olur muydu bilmiyorum. Deneyen varsa tecrübelerinden istifade etmek isterim.

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo