17 Nisan 2012 Salı

ARTAN KEKTEN KURABİYE

Söyledigim gibi kurabiyelerle basladik, kurabiyelerlede devam ediyoruz:) ama busefer arkadasimiz ck güzel bir degerlendirme yapmis nasilmi onuda arkadasimizdan dinleyin:)
ben kendisine cok tsk.ediyorum ve
Blogu ziyaret icin tiklayin hanife1



Hayırlı haftalar arkadaşlar....Geçenlerde köstebek pasta yapmıştım pastanın içini oyduğum için bir tas kadar kırıntı kaldı nasıl yapayımda değerlendireyim diye düşündüm...
Bende kurabiye yapmaya karar verdim benim demirbaş kurabiye hamurumun tarifini kullandım nasıl yapmışım bakalım...
Bu tarifimi o kadar çok yaptımki ölçü kullanmadan genelde genelde göz kararı yapıyorum o yüzden ölçüleride ortalama olarak veriyorum..
1/2 paket margarin
1 çay bardağı kadar pudra şekeri
1 çay bardağı kadar sıvıyağ
Çay kaşığının ucuyla kabartma tozu
1 tas kadar kakaolu kek kırıntısı
Aldığı kadar un
Öncelikle margarin,sıvıyağ ve pudra şekerini karıştırdım şeker biraz eridikten sonra biraz un ve kabartma tozunu ilave ettim hamuru ikiye ayırdım...
Birtanesine rondodan geçirdiğim kek kırıntısını ilave ettim aldığı kadar unla hamur yaptım böylece kakaolu kurabiye hamurum oldu.....İkinci hamuruda aldığı kadar unla kurabiye hamuru yaptım...
Çok fazla un kullanmamaya çalışarak kakaolu hamuru tezgah üstünde merdaneyle açtım kırılan bir hamur olduğu için dikkatli açmak gerekiyor...Kalıpla kestim pipetle delikler yapıp kurabiyelerimi azırladım...
Kurabiyelerin bir kısmınıda sevgili Ufukta gördüğüm kalpli şekilde yaptım ben biraz daha az uğraştırıcı şeklini yaptım önce sade hamurdan iki tane galeta şeklinde hamur yaptım yaptım daha sonra kakolu hamurdanda bir tane aynı şekilde hazırladım üç tane hamuru yanyana koydum elimle hafif hafif bastırarak birbirlerine biraz yapıştırdım merdaneyle fazla ezmeden hamuru biraz incelttim......Resim gece çekildiği için güzel çıkmadı şekli göstermek için yayınladım...Kalıbı yanlamasına tutarak kalpli şekiller kestim...Isıtılmış fırında kurabiyelerimi pişirdim...

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo