17 Nisan 2012 Salı

Zeytinli Kek

Güzel bir kekle kahvaltimizi yapmaya nedersiniz:) yoksa sizde benim gibi kahvaltinizi yaptikdan sonrami bu güzel kekle karsilastiniz, Artik yarin sabaha hazirligimizi yapariz:) Arkadasima burdan cok tsk.ediyorum ve kendisini ziyaret icin Sayfasina tiklayin ihlamurcum

Blogumda pazartesi günleri yeni paylaşımlar görmeye alışık olan ıhlamurcum sevenleri belki dün eli boş döndürdüm, kusura bakmayın. Pazartesi yoğunluğundan vakit bulamamıştım. Geçen hafta , http://pasasofram.blogspot.com/’daki arkadaşım bir davet yollamış.

Bugün sizlerle paylaştığım zeytinli kekimi , Porselendemlik.com tarafından hazırlanan “Porselen demlik çay saati etkinliği”nin 74.hafta ev sahibesi http://pasasofram.blogspot.com/ ‘a yolluyorum.

Bu benim joker tuzlu kekim, evde ne varsa onunla yaparım.Bu sefer zeytinleri değerlendireyim dedim.Ben çekirdekli zeytinleri ayıklayarak yaptım,siz isterseniz hazır çekirdeksiz zeytinde kullanabilirsiniz.

Zeytinli Kek

  • 2 yumurta
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • 2 kahve fincanı süt
  • 5 kahve fincanı kepekli un
  • 1 çay bardağı herhangi bir peynir rendesi
  • 1 çay bardağı çekirdeksiz zeytin
  • 1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

  1. Çırpma kabına yumurtaları koyup, 2-3 dakika çırpın.
  2. İçine yağ +süt +un + kabartma tozunu ekleyip, çırpın.
  3. Hazırlanan hamura zeytinleri +peynirleri de ekleyip, tahta kaşıkla karıştırın.
  4. Ben dikdörtgen kalıp kullanıyorum, kalıbınızı yağlayın.
  5. Fırını 180 derecede ısıtıp, 5 dakika sonra tuzlu keki fırına atın.
  6. 180 derece turboda 35-40 dakika fırınlayın.
  7. Ilınınca ya da soğuyunca , dilimleyip servis yapın.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo