21 Mart 2011 Pazartesi

Kek Kalıbında Zeytinli Ekmek

133.Tarifimiz

Güzel bir ekmek geldi soframiza , ben kendimde degisik ekmekleri cok severim ama misir ekmeginden baskasini hic pisirmedim simdilik:)

Arkadasim cok güzel yapmis kek kalibinda da bir baska güzel görünüyor ,ellerine saglik cok tsk.ediyorum .

Arkadasimin bloguna gitmek isterseniz buyrun tiklayin: gelibolu17

Malzeme:
1 yumurta,1 paket instant maya,yarım su bardağı sıvı yağ,1 fincan şeker,1,5 bardak ılık su,aldığı kadar un,tuz…
İç malzemesi için bir kase çekirdekleri çıkarılmış zeytin…

Yapılışı:
Ilık su ve maya karıştırıp 10 dakika beklenir,sonra içine yumurta,sıvıyağ,şeker ve tuz koyup karıştırılır…Aldığı kadar un katıp hamur yoğrulur…
yarım saat kırkbeş dakika kabarmaya bırakılır,ben sofra bezine sarıyorum:) Kabarınca içine çekirdekleri çıkarılmış zeytin koyup karıştırılır ve ekmek hamurumuz yağlanmış kek kalıbına yerleştirilir,önceden ısıtılmış fırında 175-180 derecede 35-40 dakika pişirilir….
Görüntü ve tadı harika oluyor,kek kalıbında olduğu için dilimlemeside kolay oluyor,ve yiyecek olanlarada şaşırtmaca oluyor,kek diye yerken ekmek olduğu anlaşılınca yüzlerde hafifi bir tebessüm oluşuyor…
Ellerime sağlıkk,Afiyet olsun…

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo