19 Mart 2011 Cumartesi

karamelli pasta

121.Tarifimiz

Arkadasim Minti gönderdi bu güzel pastayi ellerine saglik diyorum , canim cok tsk.ediyorum :)

Arkadasimin bloguna ziyaret icin buyrun tiklayin mintininmutfagi

pandispanya için malzemeler

5 yumurta

1 su bardağı şeker

1.5 su bardağı un

2 yemek kaşığı sıcak su

3 yemek kaşığı kakao

Karamelli ara krema için malzemeler

4 su bardağı süt

1 su bardağı su

1 su bardağı şeker

5 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı nişasta

1 çay kaşığı kakao

20 gr.bitter çikolata

üzeri için malzemeler

2 paket krem şanti

1 su bardağı süt

üst karamel sosu için malzemeler

1 çay bardağı şeker

2 su bardağı su

1 yemek kaşığı nişasta

bir vanilya

YAPILIŞI

pandispanyasını hazırlamak için;

yumurtaları ve şekeri beyazlayana kadar çırpın.bu noktada önemli olan gerçekten beyaz koyu kabarık bir krema oluncaya kadar mikserle çırpmak.lütfen uzun süreli çırpın.çırptığınız bu karışıma 2 yemek kaşığı kadar sıcak suyu koyup karıştırın.sıcak suyu koyduktan sonra uzun süreli çırpmayın.

Un,kakao ve kabartma tozunu koyup tekrar hafifçe çırpın.Yağlanıp unlanmış yada yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dökün175 derecelik fırında pişirin.

  • mintiden notlar ***ilk 20 dakika fırını kesinlikle açmayın.fırını kapattıktan sonra da fırının kapağını hafif aralayın pandispanyanın aşırı sıcağı gittikten sonra fırından çıkarın.çökme yapabilir aksi taktirde...

***(ben yağlı kağıt kullandım pandispanyayı tepsiden çıkarması kolay oldu)

karamelli ara kremayı hazırlamak için

  • Diğer tarafta 1 su bardağı şekeri bir tencereye koyup ocağın üstünde hafif ısıda eritin.Eriyen ve karamelize olan şekere bir su bardağı suyu ilave edin.
  • Kaynayıp şeker eriyinceye kadar bekleyin.4 su bardağı sütün içine kakao un ve nişastayı katıp karıştırın.
  • Karamelli şekerli suyun içine yavaş yavaş karıştırarak dökün.Kaynamaya başlayınca içine vanilyayı ve çikolatayı koyup altını kapatın.

üst karamel sosunu hazırlamak için;

  • 1 çay bardağı şekeri yine küçük bir tencerede karamelize edin.
  • Üzerine 1 çay bardağı suyu döküp şeker eriyene kadar kaynatın.
  • Şeker eriyince 1.5 su bardağının içinde eritiğiniz nişastayı karamelli suya ilave edip kaynayana kadar pişirin.
  • Piştikten sonra vanilya atıp tekrar karıştırın.

  • Soğuyan pandispanyanızı enlemesine ortadan ikiye bölün.Her iki parçayıda hafifçe sütle ıslatın.

mintice: (ben pandispanyanın alt parçasını ıslatmadan önce kalıp olarak kullandığım tepsinin içine tekrardan yerleştirdim.sonra sütle ıslattım.ara kremanın tamamını borcam tepsiye,pastanın alt tabakasının üzerine döktüm.üzerine pandispanyanın kalan üst kısmını yerleştirdim ve üstünü yeniden sütle ıslattım.)

  • ilk parçanın üstüne hazırladığımız karamelli ara kremanın hepsini dökün.üzerine diğer parçayı kapatın.
  • Daha evvelden 1 bardak soğuk sütle hazırladığınız krem şantiyi pastanın üzerine sürün.
  • Son olarak ılımaya bıraktığınız üst karamel sosunu pastanın üzerine gezdirin.en az 2-3 saat buzdolabında bekletin

ben üst sosunu daha evvelki pasta yapımında bir kaza yaşadığım için tamamen soğutup döktüm.pastanın üzerine kremşantiyi sürdükten sonra yaklaşık 2 saat buzdolabında beklettim.sonra soğuyan sosu döküp bir gece daha beklettim.inanın bana hayatım boyunca yediğim en güzel pastaydı...

1 yorum:

  1. Karamelli pastanızı yaptım çok güzel ve bereketli oldu.Biraz uğraştırıcı ama sonuç harika olunca '' uğraştığıma değdi''dedirtiyor.Teşekkürler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo