24 Mart 2011 Perşembe

Ispanakli muzlu pasta

ISPANAKLI PASTA (Kuchen mit Spinat)

ISPANAKLI PASTA (Kuchen mit Spinat)

149.Tarifimiz

Bir birinde güzel pastalarimiz geliyor, ispanakli pastayi bende cok dedirgin yapmistim:) ama bu daha bir degisik olmus ellerine saglik arkadasim ben cok beyendim:)

Arkadaslar tariflerinizi bekliyorum daha etkinligimiz sürüyor ,bana diyetimi bozdurmayin:)) baslarsam bir etkinlik icin tarifler yapip eklemeye artik diyet ne kalmicak :)) bunu bana yapmazsiniz dimi:))

Tekrar arkadasima cok tsk.ediyorum bloguna ugramak icin tiklayin petunyalarim

Pandispanya icin
3 orta boy yumurta (ben 4 kücük boy yumurta kullandim)
1,5 su bardagi toz seker (ben bir su bardagi kullandim)
1/2 su bardagi sivi yag
Bir su bardagi ilik su
Bir su bardagi kiyilmis ispanak
2 su bardagi un (karbonat ile birlikte elenerek)
1 cay kasigi karbonat
2-3 adet dövülmüs damla sakizi
Bir paket vanilya

Kremasi icin;
2 poset kremsanti (ben 200 ml.`lik 2 kutu sivi krema ve 2 paket krema sertlestirici kullandim)
1,5 su bardagi soguk süt
1 cay kasigi muz aromasi (ben yarim saat önceden bir bütün muzu püre yapip beklettim ve katilasan kremaya hic pütür kalmayacak sekilde karistirdim)
1-2 adet ara kat icin dilimlenmis muz
üzeri icin rendenin büyük gözüyle rendelenmis beyaz cikolata

Yapilisi;
Ispanak, sivi yag ve ilik suyu bir kaba alip, el blendiri ile pürüzsüz olana kadar cirpalim veya karistiralim... Sonra da icinden bir su bardagi kalanini alalim (gerisini corba yapabilirsiniz ya da benim gibi ispanakli poaca yapiminda kullanabilirsiniz). Daha sonra bardaktaki ispanak püresini, yumurtalari, sekeri, vanilyayi, damla sakizini iyice cirpip, üzerine elenmis un ve karbonati da ekleyelim... Bundan sonra karistirmaya spatula ile devam edelim ve sadece tabani yaglanmis dikdörtgen bir tepsiye döküp, 150 dereceye önceden isitilmis firinimizda pisirip, yesil rengini kaybetmeden disari alalim... (Bu islem bende 45 dakika kadar sürdü, ama sanirim biraz daha önce cikarmaliydim, üst rengi hafif pembelesti... daha yesil kalabilirdi...)

Pandispanya iyice soguduktan sonra istediginiz ölcülerde kesip, ara katlarina muz dilimleri ve kremsanti döseyerek kullanabilirsiniz. Ben, sevgili Yesim`in anlattigi gibi, kalipla kekimi kestim, yalniz farkli olarak enlemesine de ikiye ayirip, kremayi ve muz dilimlerini ara kata dösedim, sonra üzerine de kremsanti sürdüm ve ondan sonra rondoda ufalanmis kek parcaciklarini ve beyaz cikolatalari serpistirdim...

Fakat garanti veriyorum, cok ama cook hafif ve lezzetli bir pasta oluyor... Sagol sevgili Yesimcigim, sayende bu tarifi de denedim ve sonuctan cok memnun kaldim...

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo