19 Mart 2011 Cumartesi

Çörekotlu Kurabiye

124.Tarifimiz

Tuzlu kurabiyelerimizde var ne arasaniz var etkinligimizde baska biyerde aramaniza gerek yok:) Minticigim cok tsk.ediyorum bu güzel kurabiyeler icin, ellerine saglik

Arkadasimin blogunu ziyaret icin tiklayin mintininmutfagi

Malzeme listesi:
250 gram yumuşamış margarin

1 çay bardağı sıvı yağ,
5 su bardağı un,
3 yemek kaşığı toz şeker,
3 yemek kaşığı çörekotu,
1 paket kabartma tozu,
1 buçuk tatlı kaşığı tuz,

Üzerine sürmek için;
1 yumurta sarısı.

1-Yumurta sarısını kenara ayırınız,oda sıcaklığındaki margarini bir kaba koyarak,malzemeleri üzerine ilave ederek yoğurma işlemine başlayınız.çörekotunu da ilave ediniz.çörekotunu sevmeyenler olabilir, dilerseniz katmayabilirsiniz ama inanın bana lezzetine doyamayacaksınız.ben pek sevmeme rağmen çörekotunu,bayılarak yedim itiraf etmeliyim ki...

2-Unu ve kabartma tozunu eleyerek eklemeyi ihmal etmeyiniz.kulak memesi kı

3-Tezgahın yada düz bir zeminin üzerinde iki yada üç adet uzun,ince rulolar oluşturunuz.Ve oluşturduğunuz ruloları bir bıçak yardımıyla verev bir şekilde kesiniz.Dilimleri çok iri kesmemenizi öneriyorum.
4-Kestiğiniz dilimlerin üzerine bir çatal yardımıyla hafifçe bastırınız ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziniz.üzerine yumurta sarılarını sürdükten sonra önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriniz.Ve çayınızın yanında servis yapınız...

Bu kıyır kıyır lezzeti denemenizi tavsiye ediyorum.Pişman olmayacağınızı Mintinin Mutfağı olarak garantiliyorum...

Beni tanırsınız;birçok lezzet yayınlarım ama,sadece çok beğendiklerimde gerçekten ısrarlı olur ve teminat veririm.İşte bu kurabiye de harfi harfine uyguladığınız taktirde,şahane olacağına inandığım lezzetlerden biri...

Şimdiden afiyet olsun...

vamında bir hamur oluncaya dek yoğurunuz

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo