11 Kasım 2010 Perşembe

Mandalina dilimleri




güzel bir kahvaltidan sonra nefis bir pastada yedik ee kacirirmiyim hemen sizler icin tarifi aldim:)

tarifi oldugu gibi yazdim, ama bunu yapan arkadasim kekinin fazla kabarmadigindan keki capraz kesememis ve ayni malzemelerle bir kek daha yapip üzerini öyle kapamis, kendim denemedigim icin arkadasimin uyguladigi gibi yaziyorum ama gercekten harika bir pastaydi:)

Keki icin malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 210g toz seker
  • 1P.Vanilya sekeri
  • 60g un
  • 60g nisasta
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu

Kremasi icin malzemeler:

  • 1 limon
  • 2p. krempeynir (frischekäse)
  • 150g cereme faiche (türkcesini bilmiyorum olmasada olmaz diye birsey yok:) ama istenilirse labne peyniride yakisir bu lezzete)
  • 600g sivi krema (sahne)
  • 3p. krema sertlestirici ( sahnefestiger)
  • 20g cekilmis cam fistigi
  • 2 kavanoz mandalina
  • 90g toz seker

yapilisi:

  • Kekimizi yapmak icin önce yumurtalarimizi sekerimizle beraber iyicene cirpiyoruz
  • sonrada diyer malzemelerimizi vanilya sekeri, un, nisasta unu, kabartma tozunu ekliyoruz
  • unu yedirene kadar yavasca karistigiyoruz ,havasi inmemesi icin.
  • önceden isitilmis firinda 200 derecede 10-12 dakka pisiriypruz.
  • soguyuncada capraz kesiyoruz

kremasi icin:

  • önce mandalinalarimizin suyunu süzüyoruz ama suyu dökmeyelim
  • 600g sivi kremayi cirpalim
  • limonu rendeleyelim ve suyunu SIkalim, creme fraich 90gr. seker vede cirpdigimiz sivi kremamizi ekleyip hepsini cirpalim krem peyniride ekliyelim devam cirpalim iyice karissin,
  • kekimizin icini ayirdigimiz 4-5 yemek kasigi mandalina suyuyla islatalim.
  • kremamizin yarisini sürelim ,üzerine süs icin mandalina ayirdiktan sonra diyer mandalinlari icine dizelim ve kekin diyer parcasinida üzerine kapayalim.
  • kalan diyer kremayida üzerine sürelim,
  • dilimleyelim dilimledikten sonra cam fistigiyla vede ayirdigimiz mandalinlarla süs yapalim

mutlaka dinlenmeye birakin dahalezzetli oluyor.

bu tarifi aslinda biraz daha gec yayinlicaktim ama naliya arkadasim isteyince acele etmeye calistim:)))


0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo