22 Aralık 2014 Pazartesi

LABNELI FIDIKLI KURABIYE


Yeni tarifler tabiki deniyorum eskisi kadar olmasada ama bloguma eklemek artik bana cok zor gelmeye basladi hobi olarak yaptigim bu paylasimlar artik zoraki oldu diyebilirim :)
Denedigim bu kurabiye gercektende cok güzel oldu ve kim yediysede tarifini istedi. Bende herzaman yaptigim gibi herkese tek tek tarif vermektense bir seferde yazim herkes alsin diye paylasiyorum :)

Tarifi  SELDA MUTFAKTA" sayfasindan aldim cok kisi nette kendisini tanir vede bilir cok güzelde tarifleri var hernekadarda diyet yapiyorsamda takip ettigim sayfalardan biridir :) Tarif icin kendisine cok tsk.ediyorum .
Cok zamanimda olmadigi icin tarifini ve yapilisini seldanin sayfasindan alip paylasiyorum .
birdaha yaptigimda malyemerin yarisiyla yapacam bana göre cok oldu dagita dagita bitiremedim kurabiyeleri:)))


Hamur icin mazleme:
1/2 kg tereyag (cok yumsak)
1/2 kg labne (sürme peynir, frischkäse)
7-8 su bardagi un (750 - 800gr)
3 yemek kasigi seker
2 paket vanilya seker

Hamurun disi icin malzeme:
1,5 su bardagi esmer seker (250gr)
1 su bardagi beyaz seker (200 gr)
1,5 - 2 tatli kasigi tarcin
5 paket vanilya seker
250 gr cekilmis findik

Yapilis:
Hamur icin tüm malzemeleri karistirip icice yogurun. Hamuru Strech Folie sarip 4-5 saat buzdolaba kaldirin. Bir kaba hamuru acmak icin yani hamurun disi icin tüm malzemeyi alip iyice karistirin. Buzdolab da dinlenmis hamurdan 8 esit beze yapin. Hamuru acmak icin Findikli karisimin 1/8 tezgah esit sekilde serpin ve hamuru karisimin üzerin'de merdane yardim ile 1/2 cm kalinlikta yuvarlak acin. Actiniz hamuru Pizza gibi yani ücken seklin de ve 3 parmak kalinlik da kesin ve her ückenli hamuru rulo yaparak sarin. Bu isleme devam edin hamur bitene kadar. (Kurabiyeler fazla büyük olmicak) Bir firin tepsiye yagli kagit serip kurabiyeleri üzerine dizin ve daha önce isitiniz firin da 150 derecede 13-16 dakika pisirin. Lütfen kontrollu pisirin ki kurabiyeler fazla kuru olmasin. Firindan cikan kurabiyeleri sogutup genis be agzi kapali tupper kutu da 2-3 hafta serin ortam da saklayabilirsiniz. Servis yapmadan önce arzuya göre pudra seker serpin. Seldanin Mutfagindan herkeze afiyet olsun

Tarif. 2-3 hafta saklaya bildiniz icin misafir gelince elinizin altina bulundurun bu kurabiyelerden. Eminim cok beyenilcek. Malzeme liste de esmer seker yaziyor. Esmer seker SART!!!!!

4 yorum:

  1. Zeynepcim nerelerdeydin merak ettim seni.Insaallah iyisindir.Bir daha blogunu sahipsiz birakma olurmu,cünki senin tariflerin birtane.Daha hala su diyeti bitiremedinmi,insaallah emegine degmistir.
    Kurabiyelerde cok güzel görünüyor,fakat nedense ben türk kurabiyelerini pek beceremiyorum,piserken yayili veriyor neden acaba? bana yardimci olurmusun?
    Hadi hayirli geceler
    Emine C.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminecigim bilgisayar basina oturma firsatim olmuyor eskisikadar 4 cocukla kosusmalar cogaldi dertler stresler bitmiyor anliyacagin baskada birsey yok umarim sizlerde iyisinizdir;)
      kurabiyeleri tarife göre uygulayinca aslinda bir sorun olmuyor bence benim veridgim kurabiye tariflerini mutlaka dene basarili olacaktir ;)

      Sil
  2. bu güzel tarifiniz için size teşekkür ederim aynen sizin tarifinizi uyguladım çok güzel oldu emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buket hanim tarifi yapip begenmenize cok sevindim afiyet olsun :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo