15 Ocak 2013 Salı

yumurta ve Sütsüz etkinligimizde Çikolatalı, portakallı çiğ brownie

 Arkadasimiz cok güzel tarif yolladi bizlere ve yazisida bu konuyla ilgili oldugu icin okursunuz diye yayinladim kendisinide mutlaka ziyaret edin. Zemberekkusu


Gün geçmiyor ki yeni bir beslenme trendi daha karşımıza çıkmasın sevgili okur. Çiğ beslenme de bu trendlerden biri, gerçi bu beslenme tarzı Türkiye’de yavaş yavaş keşfedilmesine rağmen bunun çok da yeni bir trend olduğunu söyleyemeyiz. Wikipedia’dan öğrendiğime göre tarihi 1890′lara kadar gidiyormuş.
Çiğ beslenme diyetinde (diyet demek de doğru mu bilmiyorum, daha çok tüm hayatınız boyunca uygulayacağınız bir beslenme şekli gibi geldi bana) 40-46 dereceden yüksek bir ateşte pişmiş gıdalar, pastörize edilmiş yiyecekler ve genel olarak hayvansal gıdalar tüketilmiyor. Bunların yerine tamamen doğal hallerinde meyve ve sebzeleri, kuruyemişler, kuru meyveler ve filizlendirilmiş bakliyatları kullanıyorsunuz. Çiğ beslenme tarzını benimsemeniz için ileri sürülen temel neden besinlerin piştikçe vücudumuz için faydalı olan enzimleri, vitaminleri, probiyotik bakterileri kaybetmeleri, ki bu kolay kolay itiraz edilebilecek bir iddia değil. Yine de düzenli bir iş hayatı olan bir insan olarak, çeşitli pratik, sosyal ve damak tadıma ilişkin nedenlerle çiğ beslenmenin tamamen benimseyebileyeceğim bir beslenme tarzı olduğunu pek düşünmüyorum. Ama bu, beslenmemde mümkün olduğu kadar çiğ gıdalara, damak tadıma uyduğu sürece çiğ beslenme tarzına uygun hazırlanmış yiyeceklere yer vermemi de engellemez bence.  Earthsprout‘ta gördüğüm bu tarifi de bu düşünceler ile denedim ve bayıldım, o kadar güzel oldu ki, çekinmeden deneyin bence…
Bir de bu tarifi geçtiğimiz Cuma günü doğum günü olan sevgili kardeşim için denedim ben, kendisi buralardan uzakta, İskoçya’da doktora yapıyor şu sıralarda. Tam doğum gününde koyup sürpriz yapacaktım ama olmadı bir türlü. Geç de olsa güç olmasın, iyi ki doğdun miniğim, nice mutlu yaşlarını beraberce kutlarız inşallah…
Malzemeler
Portakallı katman için
  • 2 bardak hindistan cevizi rendesi
  • 3 portakal, suyu ve rendelenmiş kabuğu
  • 2 limonun kabuğu (ben koymadım)
  • 1 limonun suyu
Çikolatalı katman için
  • 2 bardak çekirdekleri çıkartılmış hurma
  • 8 çorba kaşığı su
  • 7 çorba kaşığı (çiğ) kakao
  • 1 çimdik tuz
  • 45 gr kakao yağı (ben kakao yağı bulamadığım için 2 çorba kaşığı üzüm çekirdeği yağı koydum)
Tarif
  1. Hindistan cevizini roboto koyun ve ufalanana kadar çevirtin.
  2. Limon ve portakal kabuğu rendesini ve portakal ve limon suyunu ekleyip, iyice karıştırın. (Portakal suyunu kontrollü bir şekilde ekleyin, benim portakallar çok suluydu, portakal sularını bir anda eklediğim için süzmek zorunda kaldım.)
  3. Dikdörtgen bir fırın kabına (25*8 cm boyutlarında) streç film serin ve hindistan cevizli karışımı üzerine yayıp, buzluğa atın.
  4. Çikolatalı katmanı yapmak için hurmaları doğrayın ve 8 çorba kaşığı su ile beraber mutfak robotunda çevirtin. İyice kıvamlı bir hale gelsin.
  5. Eğer kakao yağı kullanıyorsanız eritip, karışıma ekleyin, ya da üzüm çekirdeği yağını ve tuzu ekleyip 20 sn kadar daha robotta çevirtin.
  6. Çikolatalı karışımı portakallı karışımın üzerine yayın ve buzlukta 30 dakika dondurun, küplere bölüp servis yapın. Servis etmeden üzerine kakao ve fındık serpebilirsiniz.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo