10 Nisan 2012 Salı

Creme bruleé (Krem brüle)

Hmmm cok lezzetli görünüyor ellerine saglik canim hic tatmadigim icin tadini bilemicem ama merak ettim :) Arkadasin Blogu ziyaret icin tiklayin yemekheyecani



Hayırlı Cumartesi hepimize :-)

Arkadașlarla bulușuldu, bol bol kalori toplandı, sohbet edildi, dertleșildi....Çocuklar oynayıp eĝlendi....

Veee size dünden bir bașka tarif...
Eskiden hep restoranlarda yerdim, hem pahalı olur hemde tadı damaĝımda kalırdı.
Artık bu muhteșem tatlıyı evde yapıyorum, hem daha ucuz oluyor hemde istediĝim kadar yiyebiliyorum...

Denemeyenler mutlaka ama mutlaka denesinler...Olması gereken sadece creme brulee șekerini karamelize etmek için özel bir mutfak cihazı (yakıcısı). Adı tam olarak ne bilmiyorum...

Uzun lafın kısası iște tarif:


Malzemeler:

600 g krema
1 vanilya tohumu içeren vanilya bitkisi
5 yumurtanın sarısı
50 g șeker
biraz kahverengi șeker (karamelize etmek için)

Yapılıșı:

* Kremayı, vanilya bitkisi ile bir tencereye koyalım ve kısık atește pișirip kaynamaya yakın (ama kaynatmayın!) olduĝunda ateșten alıp bir saat bekletin.

* Bir saat sonra yumurta sarılarını 50 g șeker ile bir kaba koyup çırpma teli ile iyice çırpın.
Tenceredeki vanilya bitkisini çıkarın ve ortasını uzunca kesin ve içindeki tohumu bir bıçaĝın ucuyla alın. Tohumu tencereye atıp güzelce karıștırın ki aroma krema ile güzelce karıșsın.

* Yumurtanın aklarını krema karıșımına katıp bir süzgeçten geçirip tekrar tencereye akıtın.

* Şimdi pürüzsüz olan karıșımı istediĝiniz küçük fırın kalıplarına akıtın. Kalıpları fırın tepsisinin üzerine yerleștirin ve tepsinin üzerine kalıpların yarısını kaplayacak șekilde sıcak su akıtın (dikkate edin kalıpların içine akmasın). 40 dk. kadar önceden ısıtılmıș 140 dereceli bir fırında pișirin. (üzeri kızarmasın kreması beyaz kalmalı).

* Kıvam biraz koyulașınca fırından alıp bir gün buzdolabında bekletin. (daha az da bekletebilirsiniz ancak bir gün sonra daha bir güzel oluyor).

* Creme bruléede krema daima soĝuk üzerindeki karamelize olmuș șeker ise sıcak olması gerektiĝinden servis yapmak istediĝinizde kalıpları buzdolabından çıkarıp üzerine biraz kahverengi șeker dökün (normal toz șekerlede oluyor). Şekerin her yerini o özel cihazla karamelize edin.

Afiyetler olsun....

Not: Fırında ızgara ayarında da oluyor dediler ama tavsiye etmiyorum. Krema sonradan yumurta kokmaya bașlıyor!


13 yorum:

  1. Bu tatlıya BAYILIYORUM!!!!!!

    Dayanamıyorum görüntüsüne..denesem mi acaba??

    Sevgiler cankuşum..:)

    YanıtlaSil
  2. http.//belguzaranne.blogspot.com10 Nisan 2012 04:50

    krembrüle harıka görunuyor yapan arkadaşımın elıne sağlık

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor zaten krema var içinde enfes dir
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. En sevdiğim tatlı..Hiç bıkmadan yiyebilirim..Yapanın ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. merhabalar:) davetini aldım teşekkür ederim en kısa zamana yayınlayacağım tarifimi etkinliğinize göndericem inşaallah...
    kerem brüle çok değişik bir tarif tatını merak ettim denemek için tarifini aldım :)
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Selam:)Davetiniz için çok teşekkür ederim,kısa zamanda katılmaya çalışacağım.Bol katılımlı güzel bir etkinlik olur inşallah,kolay gelsin..Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  7. Tarifiniz yayınlandı bile:))Alırmısınız?

    YanıtlaSil
  8. ARKADAŞIM HAYIRLI OLSUN ETKİNLİĞİN
    :)
    UĞRAYIP MERHABA DEMEK İSTEDİM
    :)
    EMEL ARKADAŞIMINDA ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  9. canım sitemde senin için tarif var alırsan sevinirim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. MERHABA KOLYA GELSİN ETKİNLİK İÇİN SALATAM VAR ALABİLİRSİN

    YanıtlaSil
  11. Merhaba; öncelikle davete gönülden teşekkürlerrr...Tarifimi alabilirsiniz...Sevgilerrrr..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo