9 Kasım 2011 Çarşamba

Ev baklavasi

Merhaba arkadaslar bu ekledigim baklava tabiki ilk deyil ama ben kendi yaptigim baklavalardan sonuc olarak bu tariften cok cok memnun kaldim, tabiki benimde cok güzel yufka actigim söylenemez bunu herseferindede söylerim ama bur tür baklavalardada baya basarili olmaya basladim:) kendimide azicik övmem gerekiyor daha cok enerji alim dimi:) Bu tariften ben hem baklava hemde börek yaptim Tvde bir programdan izlemistim baklava yapar gibi yapin herseyi ve icine ceviz yerine peynir maydanoz koyun üzerine tere yagi yerine yumurtda sivi yagi süt karistirip dökün firina verin diye anlatiliyordu ve bende bunu denedim sonuc bir harika oldu mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.
Baklava icin
Malzemeler:
  • 1.sivi krema( schlagsahne)
  • (krema kutusu ölcümüz oluyor.)
  • 1.krema kutusu sivi yag
  • 1/2 krema kutusu yogurt
  • 2 yumurta
  • 1 yemek kasigi sirke
  • 1 tutam tuz
  • 1 kabartmatozu
  • aldigikadar un
  • Acmak icin nisasta , ici icin 2 bardak ceviz ici, firina sürmeden öncede 300g eritilmis tereyagi
Serbeti icin:
  • 4 bardak seker
  • 4 bardak su
  • 1 yemek kasigi limon suyu
Yapilisi:
  • seker ve suyumuzu bir tencereye aliyor ve seker eriyenekadar karistiriyoruz.
  • serbetimiz kaynayinca altini kisiyor ve yarim saat pisiriyor limon suyunusa SIkIp kenara aliyoruz.
Hamur icin :
  • Önce sivi malzemeler yogurma kabina alinir cirpilir, sonra geri kalan malzemeler eklenir orta sertlikte bir hamur yogrulur. Hamur yarim saat dinlendirilir.
    .

    Baklava hamuru alti esit parcaya bölünür. Her parca uzun rulo sekline getirilir. Her ruloda esit on parcaya ayrilir (bicaklan kesilir).
    Bu sekilde hamurumuzdan 60 beze cikartmis oluyoruz. Bezeleri yuvarlamaniza gerek yok.
    Bezelerin hepsi nisastaya bolca bulanir. Sonra her beze Fincan tabagi büyüklügünde acilir. 10 beze üst üste aralarina nisasta serpilerek dizilir.
    Sonra 10'lu bezeleri servis tabagi büyüklügünde aciyoruz. 6sinida ayni sekilde aciyoruz, böyle yapinca büyültmesi daha kolay oluyor.
    Bu islemden sonra acabildigimiz kadar ince aciyoruz baklava hamurlarimizi.
    Önce hamurumuzun birini seriyoruz tepsiye. üstüne bolca ceviz serpiyoruz, Üstüne diger hamuru seriyoruz....
    Bu sekilde baklavamizi dösüyoruz.


    tereyagimizi iyice eritiyoruz . Üzerinden köpükleri atiyoruz yoksa baklavanin üstünde yanarlar cirkin bir görüntü olur.Önce baklavamizi istedigimiz sekilde kesiyoruz, üstüne erittigimiz yagi gezdiriyoruz. Önceden isitilmis firinda 180 derecede baklavamiz kizarana kadar pisiriyoruz.
    Firindan cikarttiktan sonra 20 dk kadar bekletip, serbetle bulusturuyoruz baklavamiz.

2 yorum:

  1. bu bayram kimse ev baklavası yapmamış dolayısı ile ben de yiyemedim :( sizin tarifle önümüzdeki günlerde ilk denememi yapacağım...ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo