5 Ağustos 2011 Cuma

Firinda köfte patates

Türkiyede herkes iftari acmistir saniyorum. biz daha burda 1 saat bekliyecez ama olsun sikayetimiz yok sükür.

herkes firinda köfte patates bildigini biliyorum ama yinede sizlere fikir olur diye eklemek istedim. Hayirli ramazanlar.

Malzemeler
* 300 gram kıyma
* Yarım demet maydanoz
* 3 orta boy patates
* 1 adet yumurta
* 1 adet soğan
* Kurutulmuş ekmek
* Tuz
* Karabiber
* Köfte baharatı
* 1 yemek kaşığı domates salçası
* Zeytinyağı
* 3 adet patates

Hazırlanışı:

Derin bir kaba kıymayı koyuyoruz. Üzerine 1 adet soğanımızı rendeliyoruz. Ardından ince kıyılmış maydanozumuzu ve ufalanmış kuru ekmeğimizi ekliyoruz ve baharatlarimizida ekleyip 5 dakika kadar yoğuruyoruz. İyice yoğurduğumuz köfte harcımızdan parmak şeklinde uzunlamasına köfteler yapıyoruz.

Fırın tepsimize ilk önce hafif soyup dogradigimiz patateslerimizi uzerine köftelerimizi diziyoruz. Ufak bir tavada domates salçasını ve zeytinyağını kavurup tepside sıralanmış köfte ve patateslerin üzerinde gezdirerek döküyoruz.

İzmir köfte tepsimizi önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırınımıza pişmek üzere koyuyoruz

2 yorum:

  1. Ellerine saglik canim nefis olmus belli. Bizim burdada çok geç açiliyor oruç, çok sükür ALlah sabrini veriyor. öpüyorum kocaman, hayirli ramazanlar

    YanıtlaSil
  2. Canim ellerine saglik .
    Hayirli ramazanlar diliyorum öptüm.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo