19 Haziran 2011 Pazar

Ağlayan pasta

kekimizi cirptik ve altini yagladigimiz borcamimiza döktük

kekimiz pisti ve ilimaya biraktik

kekimiz iliyinca üzerine sütümüzü töktük

Kekimizin üstüne kremamizi sürdük. ( Kullandigim hazir cikolata sosu)

Son asama Cikolatasosu sürülüp sogumaya kaldirildi :))

Merhaba arkadaslar Herkese iyi pazarlar dilerim.

Bu pastanin adinin aglayan pasta olduguna bakmayin aslinda yiyince insanlari güldürüyor:))

Herzaman severek yedigim ama ilk defa kendim denedigim Aglayan yaspastayi sizlede paylasiyorum, aslinda yapilisi cok kolay vede cok pratik bir pasta olsudugu halde cok zor yapilan yas pastalarin cogundanda daha lezzetli oldugunu iddaa edebilirim:)

Her asamasini resimledim ve sizle paylasiyorum hadi bakalim hanimlar mutfaga :)

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 1 subardagi şeker
  • 1 subardagi un
  • 3 kaşık kakao
  • 1 kaşık su
  • 1 vanilin
  • 1 kabartma tozu

Üzeri için:

  • 1 poşet krem şanti
  • 1 bardak süt(krem şanti için)
  • 1+1/2 bardak ılık şekerli süt
  • Ben 3 tane sivi krema cirptim ( Schlagsahne)
Hazir sosunuz yoksa

Çikolata sos için:

  • 1 bardak süt
  • 1/2 kaşık nişasta
  • 1 1/2 kaşık kakao
  • 3 kaşık şeker

Hazırlanışı:

  1. Yumurta,şeker ve vanilin çırpılır.Su,un,kakao ve kabartma tozu ilave edip çırpılır ve yağlanmış kare borcama dökülür ve pişirilir.(170 derecede)
  2. Kek pişince üzerine hemen ılık şekerli süt dökülür ve soğuması beklenir.
  3. Soğuduktan sonra üzerine hazırlamış olduğumuz krem şanti yayılır.
  4. Malzemelerle çikolata sos hazırlanır ve karıştırarak soğuttuktan sonra pastanın üzerine dökülür.Buzdolabında soğumaya bırakılır.

Afiyet olsun...


2 yorum:

  1. orguveyemek-gulsence19 Haziran 2011 10:58

    Ağlayan pastayı bende çok sık yaparım çocuklarım için ellerine sağlık canım çok güzel olmuş

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo