11 Mart 2011 Cuma

SÜPER ÜÇGENLER (ANNE ELİ DEĞMİŞ GİBİ)

45.Tarifimiz

Arkadasim cok güzel tarif göndermis bize nekadar lezzetli oldugunuda kendi zaten anlatiyor :) Ama benim en cok ilgimi ceken bu arkadasimizin blogumun adi oldu yedimyedimuyudum:)) cok seker ya ben bayildim nerdende aklina geldi bu:) tarif icin tsk.ediyor blogunun adresini birakiyorum sizlere Tıkla

Yaaa varya tarifi denemeyi zaten Sofra dergisinin kapağında resmini gördüğüm an karar vermiştim ama bir de adını görünce mest oldum sanki yemeden annemin yaptığı bir yemeği yiyecekmişim gibi hissettim. Ben kendimce bir kaç değişiklik yaptım ve bu şekilde de çok güzel oldu. Misafirlerden tam puan aldı.

Malzemeler:

  • 2 adet yumurta (1 sarısını ayır)
  • 1 çay bardağı tereyağ (Ben 1/2 kullandım)
  • 1 çay bardağı margarin (Ben bunuda 1/2 kullandım)
  • 1 çay bardağı zeytinyağ (fındıkyağı koydum ben)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 2 çorba kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
*İçine ; 1 su bardağı rende kaşar

Yapılışı; 1 yumurta sarısını ayırdıktan sonra geriye kalan tüm malzmeyi iyice karıştırın ve yumuşak bir hamur elde edene kadar kontrollü bir şekilde unu ekleyin. Hamuru 4 parçaya bölün ve her birini 1 cm kalınlığında açın. Her bir açılan hamurun yarısına kaşardan serpip diğer yarısını üzerine kapatın ve üçgen şekiller kesin. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp bolca susam dökün ve orta ısılı fırında iyice kızarana kadar pişirin.

Aslında tarifin orjinalinde ortasına ıspanaklı kaşarlı ve fıstıklı bir harç konuyor ama benimkiler ıspanak var diye yemezler korkumdan sadece kaşar ile yaptım.

Bu arada ben hamurun yarısını ayırdım ve içine 2 yemek kaşığı çörekotu 1 kaşıkta haşhaş ekledim ve 1 cm kalınlığında açıp kareler halinde dilimledim yine üzerlerine yumurta sarısı sürüp pişirdim. Bunlarda benim favorim oldu daha ince açıp kıtır bir tuzlu kurabiyede yapabilirsiniz.

Bu tarifimi de porselen demlik çay saati etkinliğine evsahibeliği yapan arkadaşım sevgili paşasofram' a gönderiyorum.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo