23 Mart 2011 Çarşamba

Su Böreği

141.Tarifimiz

Kim sevmez su böregini , misss gibi börek geldi:) arkadasima cok tsk.ediyorum, ellerine saglik

Arkadasimin bloguna ugramak isterseniz buyrun damaktankalbe

Bu böreği aslında ben 8 yumurta ile hazırlıyorum iki tepsi çıkıyor.Bu ölçüler bir tepsi için..Sanıldığı kadar zor bir börek değil fakat biraz zaman alıyor.Geniş tencereniz varsa asla sorun etmeyin zira; geniş olmayan bir tencerede haşlanması kolay olmuyor... yufkaları bölmek gerekiyor..Bazen bu malzemeyle tavada altüst şekilde bile yapıyorum oda çok güzel oluyor.

Kıymalı olanınıda çok seviyoruz biz..Akşam yenicekse kıymalı sabah kahvaltı ile yenicekse peynirli yapıyorum..

Ve bu böreğimi, http://pasasofram.blogcu.com etkinliğine gönderiyorum:)

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 1 fincan su
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
  • 100 gr. tereyağ
  • 200 gr. peynir
  • yarım demet maydanoz

Hamuru:

1-Yumurta ,tuz,su,un ile sert bir hamur yoğrulur.Hmur 8-9 bezeye ayrılıp dinlendirilir. 2-Dinlenen hamur mantıdan ince yufkadan kalın olucak şekilde açılır ve biraz serilir çok kurutmadan. 3-Geniş bir tencerede 2-3 litre su,bir tatlı kaşığı tuz kaynatılır.Bir yandada buzlu soğuk su bekletilir. 4-Kaynayan suya açılıp yapışkanlığı giden yufkalar haşlanır ve hemen buzlu suya bırakılır..Sonra süzgeçin üzerine alınıp suyu iyice süzülür(çok bekletmeyin yapışabilir) 5-Tepsinin altına ve üzerine haşlanmış yufka konmaz. 6-Tepsiyi tereyağ ile hafif yağlayın haşlanmayan bir adet yufkayı serin.Erimiş olan tereyağını kuru yer kalmamsı şartıyla sürün.sonra 4 adet haşlanmış yufka ve araları tereyağlı olacak şekilde hazırlanır..Peynir maydanoz arasına koyulduktuktan sonra aynı işleme devam edilip,en son haşlanmayan yufkayı üzerine serip,artan tereyağını üzerinde kuru yer bırakmamak kaydıyla yağlayın.. 7-170 derce fırında kızarana kadar pişirin.

AFİYET OLSUN.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo