11 Mart 2011 Cuma

irmik helvasi

38.Tarifimizi

Esra arkadasim bana maille bu güzel tariflerini yollamis ama ben blogunun adini yazmadigi icin simdilik böyle yayinliyorum. arkadasim en kisa zamanda adresini yollarsan hemen yazarim. Esranur a cok tsk.ediyorum bana yolladigi tarifler icin.

Malzemeler:

1 su bardağı ince irmik (Nuh'un Ankara ....) marka,
2 su bardağı süt,
2 su bardağı su
1&1.5 su bardağı toz şeker,
150 gr tereyağı
Yarım su bardağı hindistan cevizi,
1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
2 yemek kaşığı toz şeker
Süslemek için, hindistan cevizi ve tarçın
Yapılışı:
Tereyağını eritip irmikleri ve fıstıkları ilave edin. Tahta kaşıkla karıştıra karıştıra kavurun. Takriben 40 dk. Diğer yanda su, süt ve şekeri karıştırın şeker erisin. Kavrup da sütü katmadan önce yarım su bardağı hindistan cevizi ilave ederek 2-3 dakika daha kavurup sütlü karışımı ilave edin. Hemen kapağını kapatın. İrmiklerin zıplaması yatışınca kapağını açın ve karıştırın suyunu büyük ölçüde çekene kadar hala sulu kalacaktır kapağını kapatıp harlı ateşte suyunu çekene kadar(5-8 dakika arası)kaynatıp söndürün. Pilav demler gibi kapak ve tencere arasına temiz bir bez yerleştirip 10 dakika demlenmeye bırakın. Bu arada yayacağınız servis kabının dibine hindistan cevizini serpip helvayı kaşıkla yayın üzerine. Üzerini soğuyana kadar örtün ki üzeri kurumasın irmik tatlısı gibi. Tarçın ve hindistan cevizi ile süsleyerek servis yapın. Afiyet olsun.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo