14 Mart 2011 Pazartesi

EKLER ve PROFITOL

71.Tarifimiz

Ardik cok yüzsüz oldum galiba güzel tarifler görünce hemen istiyorum:)) bana selam veren borclu cikiyor hemen tarif istiyorum:)) ama paylasmak cok güzel bence, blog arkadaslarimda böyle düsündükleri icin zaten yaptiklarini burda paylastiklarini düsünüyorum:) Bu profitollarida görür görmez istedim arkadasimda beni kirmadan hemen yolladi. kendisine burdanda cok tsk.ediyorum. ziyaretine gitmek isteyenler Tıkla

Orjinal adi Pate aux choux olan hamurun tarifine gelince;
Malzemeler:
200 ml. su
5 gr. tuz
90 gr. margarin
4 yumurta
140 gr. un
1/2 cay bardagi ilik su(hamurun catlamamasi icin)

Margarin, su ve tuz bir tencerede kaynatilir. Kaynayan suya elenmis un eklenir ve karistirilarak iyice birbirlerine yedirilir. Sogumaya birakilir.

Soguyan karisima yumurtalar teker teker eklenerek mikserle yavas devirde karistirilarak yedirilir. Son olarak yarim bardak ilik su eklenir. Hamur istenen kivama gelince, krema SIKma torbasina doldurulup, istenilen sekilde ve boyda, yagli kagit serilmis tepsiye dökülür. 175 dereceye isitilmis firinda 30 dakika pisirilir. (Profiterol toplarini, kasikla koyarak ta yapabilirsiniz.)

Pisen ekler ve profiterol hamurlari sogumaya birakilir. Soguduktan sonra istenilen sekilde kullanilabilir...

Eger profiterol veya ekler yapacaksaniz, hazirladiginiz Krempatiseri (Pastaci kremasi) ile iclerini doldurup, üzerlerini cikolata sosu ile kaplamalisiniz.

Eger tuzlu kanapeler hazirlamak isterseniz, iclerini, tercihlerinize göre herhangi bir malzeme ile doldurup tüketebilirsiniz. Yalniz burada dikkat etmeniz gereken bir nokta da su; Tuzlu kanepeleri biraz daha kisik ateste, daha uzun pisirmelisiniz ki biraz sertce olsun...

Ben, fazla olan profiterol toplarimin iclerini doldurmadan, buzluga atiyor, misafirim gelecegi zaman gerektigi kadarini cikartip, iclerini dolduruyorum... Yarim saatte servise hazir oluyorlar...
Krem Patiseri (Pastaci Kremasi)

Bu tarifi istediginiz ölcüde hazirlayabilirsiniz... Ama yukaridaki ölcülerde profiterol toplarina tam geliyor.

1 kg. süt
8 adet orta boy yumurta sarisi
200 gr. toz seker
40 gr. un
40 gr. Bugday nisastasi

Seker, un, nisasta ve yumurta sarilari iyice cirpilip, kaynamakta olan süte devamli karistirmak suretiyle eklenir. Krema haline gelene kadar karistirilarak pisirilir.

Cikolata Sos

Cok miktar icin; Az miktar icin;
1 lt. süt 250 ml.süt
150 gr. toz seker 50 gr.toz seker
30 gr. nisasta 10 gr.nisasta
500 gr. bitter cikolata 150 gr. bitter cikolata

Süt, seker ile kaynatilir, nisasta bir miktar su ile eritilip, kaynayan süte ilave edilir. (Bu isleme "baglamak" deniyor.) Kiyilmis cikolata, süte eklenip, tahta bir kasikla güzelce karistirilir... (Kullanilana kadar benmari de bekletmenizde fayda var ya da kullanacaginiz zaman biraz ilitin.)

Bu sahane profiterollerimi, sevgili PaSaSoFraM arkadasimin düzenledigi 63.Porselen Demlik Cay Saati Etkinligine yolluyor, bol katilimli bir etkinlik olmasini diliyorum...

Sevgilerimle, hepinize saglikli, mutlu bir hafta diliyorum

1 yorum:

  1. aman Allahim ne kadar

    lezetli gorunuyorr ! ellerinize

    saglik


    blogunuzu çok sevdim

    sevgiler saygilar

    mutlaka benim bloga da bekliyorum

    belçikadan selamlar


    bisous bisous

    www.fraise-framboise.blogspot.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo