10 Mart 2011 Perşembe

BAKLAVA YUFKASINDAN KARAMELLI ELMA

22.Tarifimiz

Gülün mutfagindan güle benzeyen degisik bir tarif daha geldi:) birde karamelli ooo yesekmi baksakmi bilemedim:) Arkadasima cok tsk.ediyorum ve devam tarifler bekliyorum.

Blogunu ziyarete gitmek isterseniz Tıkla

MALZEMELER
6 Adet elma
50 gram badem, fındık veya ceviz
1 su bardağı şeker
1 yumurta akı
1 çay bardağı krema
6 adet baklava yufkası
SOSU
1 su bardağı şeker
Yarım limon suyu
1,5 paket krema
YAPILIŞI
Elmalar soyulup içleri oyulur, bir su bardağı şeker ve 2 su bardağı su ile hafif yumuşayıncaya kadar pişirilir, bademler rondada ezilir,1 yumurta beyazı 2 kaşık toz şeker ve 1 çay bardağı krema ile karıştırulıp elmaların içlerine doldurulur . Baklava yufkası ikiye katlanıp elma yufkanın ortasına koyulup bohça gibi toplanıp büzdürülür.bir borcama dizilip ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirlir.
SOSU
Şeker , lmon suyu ile kramelize edilip 1,5 su bardağı krema ilave edilir, iyice karıştırılıp ateşten alınır .servis yapılacağı zaman elmaların üzerlerine dökülerek servis yapılır.
NOT:YEMEKTEYİZ PROGRAMINDA ŞEFLER YAPMIŞLARDI BEN BİRAZ DEĞİŞTİRDİM ÇITIR ÇITIR YUFKANIN İÇİNDE DEĞİŞİK HAFİF BİR TATLI DENEMENİZİ TAVSİYE EDERİM
63 PORSELEN DEMLİK ÇAYSAATİ ETKKİNLİĞİNE ARKADAŞIMIZ

PAŞASOFRAM 'A GÖNDERİYORUM KOLAYLIKLAR DİLİYORUM

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo