7 Aralık 2010 Salı

Mohrenkopf-Torte - Zenci Kafasi Pastasi

Bu pastayı 3 hafta önce camide olan kermese yapmıstım, daha öncede yazdıgım gibi bazı sorunlardan dolayı tarif ekleyemiyorum ancak bugune nasip oldu.

Bu pastayı eklerken cok duygulandım aslında , belki size komik gelecek ama bu pastayi 13 yasıma girdigim gun yemek ogretmenim bana yaptırdı ,yani ılk pastamdı vede ben yapmıstım bıttıncede dogum gunun kutlu olsun demistı nekadar sasırmıstım ,ben unutmustum cunku. simdı bunu eklerken aklıma 13 yasındakı anılarım geldı ne cabuk gecmıs okadar zaman.

Malzemeler
keki:
5 yumurta
200g seker
150g un
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
Sekerlen yumurtalar iyice cirpilir icine diger malzemeler katilir cirpilir 26 cm'lik kelepceli kaliba bosaltilir. Öceden 180 derece isitilmis firinda kek pisirilir. Pisip pismedigini anlamak icin bir kürdanla kontrol edin. Kürdan kuru cikarsa pismis demekdir hamur yapisirsa biraz daha pismesi gerek.
Kek sogutulur 3'e bölünür.
800 ml Schlagsahne (sivi krema)
200 g Schmand
6 paket vanilya
2 kutu mandalina
12 tane Mohrenkopf (ben ğyerğne sğs zapmak icin 18 tane kullandım
Önce Schlagsahne, vanilya bir kaba alinir mikserlen biraz koyulasana kadar cirpilir.
Biraz koyulastikdan sonra icine Schmand katilir biraz daha cirpilir. diger yandan
12 tane mohrenkopf ların büsküvilerinden ayırın, büsküvileri süslemek icin ayırın, kremasınıda catalla ezin ve diyer kremaya karıstırın
Dosenisi:
. 1.kek (pandispanya)
kekin ustune krema surun
kremanın ustunede suzdugunuy mandalınaları yarısını rasgele dagıtın
yıne kek
kekin üzerine yine aynıiıslem
son kata krema sürüp süsleyın istersenız benim yaptıgım gibi 6 tane mohrenkopf u ortadan bölün ve süsleyın afıyet olsun.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo