7 Aralık 2010 Salı

Franz çörekleri ( Franzbrötchen)

Franz çörekleri ( Franzbrötchen)

Herkese merhaba nasilsiniz arkadaslar umarim herkes cok iyidir. Elimden geldigince Bloguma hergün tarif ekliyordum , ama ise basladigim icin vede pc sorunlarimin sonu gelmedigi icin fazla ekleyemiyorum, yinede sizlerin yorumlariniza vede sorularinaza elimden geldigince cevap vermeye devam ediyorum. evet böyle zamanda arkadaslarimin tariflerine cok ihtiyacim oluyor:)

tabiki beni kirmiyorlar ve yolluyorlar.

bu güzel tarifide henüz yeni tanimaya basladigim Nuray hanim yolladi , kendisine burdan cok cok tesekkür ediyorum, bu güzel tarifi bizimle paylastigi icin.devaminida beklerim;)

Nuray hanim gercektende cok güzel görünüyor ellerine saglik , en kisa zamanda bunu bende denicem ve yorumumu birakacagim:)

Malzemeler:

500 g un
1 küp maya
50 g şeker
1 tutam tuz
200 ml ılık süt
2 Yumurta
4 yemek kaşığı yağ
50 g yumusak tereyağı
30 g şeker
1 çay kaşığı tarçın
1 yumurta sarısı

Hazırlama süresi: 20 dk
Dinlenme süresi: 1 saat


Hazırlık
Un, şeker ve tuzu bir kapta karıştırın. ılık süt maya ve daha sonra unu, 2 yumurta ve yağı ilave edin.
Güzel bir hamur yogurun ve mayalamaya birakin (1saat kadar).
Mayalandikdan sonra tezgahinizi hafif unlayin ve hamuru dört gen acin, üzerine yumusak tereyagini sürün seker tarcin karisimini üzerine bolca yayin ve rulo seklinde yuvarlayin. Bir bicak ile
4 cm geniş kesin ve bir tahtakasigi veya ince oklavayla ortasina batirin. Franzbrötchen fromunu alacak.
1 Adet yumurta sarısı üzerine sürün ve kahverengi oluncaya kadar yaklaşık 20 dakika üst / alt ısı 175 derece firina verin.

2 yorum:

  1. merhaba küp ne demek

    YanıtlaSil
  2. merhaba arkadasim küp diye bir yazi ben bulamadim burda.Kap mi soruyorsunuz:)
    hamur kabi demek istemistir arkadasimiz

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo