11 Eylül 2010 Cumartesi

Yelpaze Böregi



Kivrilarak yapilan cok kolay ve lezzetli bir börek ben adini yelpaze böregi verdim cünkü buna benzer olarak yapmis oldugum yelpaze tatlisi var oda cok güzel


Malzemeler:
1 paket hazir baklava yufkasi(500gr)
4 Yumurta
1 1/2 su bardagi süt
1 paket kabartma tozu
icine beyaz peynir maydanoz ve karabiber


YAPILISI:
Yufkadan bir tane alinip,uzun kenari boyunca peynir ve maydonoz karisimini incecik serilir,ve yufka peynirin üzerine incecik kapatilir bir defa daha katlanir sonra bas parmak ve isaret parmagi yardimi ile yufka hafif hafif iteklenerek büzüstürülür kivrimlar meydana getirilir. yufkanin tamami iki parmak arasinda toplandiginda az yag kullanarak yaglanmis tepsiye yerlestirilir. Bütün yufkalar bitene kadar ayni islem yapilir ve tepsi dolduguna,Yumurtalar bir kaba alinip cirpilir,kutu kremalar ilave edilip,kabartma tozu da ilave edilir,güzelce cirpilip hazirlanan böregin üzerine her tarafini islatacak sekilde dökülür bütün sivi bosaltilir.
önceden isitilmis 180 derecelik firinda alti,üstü kizarana kadar pisirilir.

tarifi zehra50.blogspot.com gördüm ben birazdaha deyistirdim


0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo