19 Eylül 2010 Pazar

Cilekli yaspasta (3)




simdi bu güzel pastanin tarifine gelelim bunu yine Havvacim yolladi herkes Havvayi artik taniyor :) benim yiyenim ve bana cok yardimci oluyor, seni öpüyorum burdan canim.

Malzemeler

keki:
5 yumurta
200g seker
150g un
1-2 yemek kasigi kakao
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya

Sekerlen yumurtalar iyice cirpilir icine diger malzemeler katilir cirpilir 26 cm'lik kelepceli kaliba bosaltilir. Öceden 180 derece isitilmis firinda kek pisirilir.
Kek sogutulur 3'e bölünür.

500g cilek yikanir temizlenir 10 tanesi bir kenara ayrilir. Geri kalani ince ince dogranir.
Dogranmis cileklerin üzerine 1-2 yemek kasigi pudrasekeri katilir karistirilir.


800 ml Schlagsahne (sivi krema)
200 g Creme fraiche
6 paket vanilya
4 paket Sahnefest (krema sertlestirici)

Önce sivikrema, vanilya ve kremasertlestiriciler bir kaba alinir mikserlen biraz koyulasana kadar cirpilir.
Biraz koyulastikdan sonra icine Creme fraiche katilir biraz daha cirpilir. Creme fraiche bulamazsaniz yerine bir kutu daha krema ekleyin öylede olur.

Dösenisi:
1. 1.kek (pandispanya)
2. kekin ustune cilekler dizilir
3. Cileklerin üzerine kremadan sürulür, biraz cikolata rendesi serpilir
4. 2.kek (pandispanya)
5. yine krema sürülür, biraz cikolata rendesi serpilir
6. 3.kek (pandispanya)
7. geri kalan cileklerde ince ince dograniz birazcik pudrasekeri üzerleri ekilir bir catallan cilekler ezilir.
Ezilen cilekler kremaya katilir tekrar mikserler biraz daha cirpilir pastanin üzerine ve kenarlarina cilekli krema sürülür.
Kenarlari duzlenir.
Ben üzerine bolca findikli cikolata dogradim kenarlarinida yine erimis cikolataylan süsledim :)

( Havvacim üzerinede cilekle süs yapmis olsaydin daha cekici olmazmiydi :) )

1 yorum:

  1. Çilekli çikolata aşkına süper olmuş...Ellerinize ve emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo