19 Eylül 2010 Pazar

Kuru baklava



Malzemeler:

  • 1 paket baklavalik hazir yufka veya boreklik ince yufka
  • 250 gr tereyagi
  • 1 su bardagi tahin
  • 2 su bardagi ceviz(kalin kiyilmis)
  • 1 su bardagi seker
  • uzeri icin pudra sekeri


Yapilisi;

  1. Yufkanin bir tanesini tezgaha yayin uzerine 1-2 yemek kasigi eritilmis tereyagini fircayla surun.
  2. İkinci, Ücuncu yufakalari’da ust uste sererek yaglayin.
  3. En uste serilen yufka uzerine tamamen kapliyacak sekilde tahin surup ceviz kiriklari ve 1-2 yemek kasigi seker serpistirin.
  4. Kat kat serilen yufka cok sIkI olmayacak sekilde rulo haline getirin.
  5. Yagli kagit serilmis tepsiye duzgun sekilde yerlestirin.
  6. Diger yandan kalan yufkalarada ayni isLem uygulayin.
  7. Tepsiye dizilmis rulo yufkalari esit ekilde verev veya duz kesin.
  8. Kalan yagi uzerine gezdirerek dokup 150C° onceden isitilmis firinda uzeri kizarana kadar pisirin.
  9. Soguduktan sonra uzerine pudra sekeri serpin. Servise hazirdir.AFİYET OLSUN.


bu tatliyi bir arkadasimin sitesinden aldim denedim ve biz cok sevdik umarim sizlerde beyenirsiniz,
tarifde bir deyisiklik yapmadigim icin arkadasin sitesinden yazilari alinti yaptim ,resimler bana ait :) kendisini cok severek takip ediyorum ve burdanda coook tsk.lerimi iletiyorum.

http://www.ozguluntarifleri.com

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo