13 Temmuz 2014 Pazar

Sebzeli Muffin



 Bu gördügünüz minik ama lezzetli muffinlerin tarifini Yemek bahane  sayfasindan aldim ben bir kac degisiklik yaptim. Tarifi paylasan arkadasima cok tsk.ediyorum ve cok bir degisiklik yapmadigim icinde onun tarifini burada paylasiyorum sizler orjinal tarifi görmek isterseniz linke tiklayin Yemek bahane




malzemeler:
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 adet büyük boy patates (patates ufaksa 2 tane kullanabilirsiniz)
  • 1 adet havuç
  • 1/2 rendelenmis kereviz yaprağı
  • 1-2 dal maydanoz
  • 1 adet yumurta
  • 4 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı + 1 tatlı kaşığı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 tatlı kaşığı toz şeker
Yapılışı:
  1. Öncelikle sebzelerimizi hazırlayacağız. Soğanları ufak ufak yemeklik şekilde doğuyoruz. Patatesleri de minik küpler halinde doğrayıp hazırlıyoruz.
  2. Havuçlarıda  ve kerevizi rendeleyelim
  3. maydanozu da ince ince kıyıp sebze hazırlığımızı tamamlıyoruz.
  4. Fırını 170 derecede ısınmaya bırakıyoruz.
  5. Muffin kalıplarını iyice margarin ile yağlıyoruz. (Ya da muffin kağıdı kullanabilirsiniz)
  6. Bir kasede sebzelerimizi ve diğer tüm malzemeleri karıştırıp bir harç hazırlıyoruz.
  7. Yağladığımız muffin kaselerinin içerisine harcımızı bölüştürüyoruz.
  8. Üzerleri kızarana ve içi pişene kadar fırında pişiriyoruz. (Kürdan veya bir bıçak ile içlerinin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz)
  9. Hafifçe ılındıktan sonra kalıptan çıkartıp servis ediyoruz.
  10. üzerine yogur cok yakisiyor :)

5 yorum:

  1. elıne sağlık enfes bır muffın olmus

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik canim afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  3. kerevizsiz yapmak istiyorum , yerine
    diger malzemelerden biraz daha fazla koysam olurmu?

    YanıtlaSil
  4. Hayirli sahurlar simdiden!
    muffinleri begendim.Insaallah bende yaparim.
    Zeynepcim sana bir sorum olacak ;yandaki pencerede galiba facebook oluyor,cok güzel tarifler oluyor.Mesela mihlama veya nussbeisser adinda bir pasta ,onlari niye sitene yayinlamiyorsun?
    yayinlarsan cok sevinirim.Simdiden Allah razi olsun.
    Emine C.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo