14 Ağustos 2012 Salı

Güvecte türlü


Cok severek yaptigim güvec yemeklerinden birtane daha , güvecte ne yapilsa lezzetli oluyor demisti bana bir misafirim evet bencede öyle ama ahcidada bence cok is var :)
Bence benim elimede saglik yane.::))
Simdi kesin kendimi övdügümü düsüneceksiniz :) övmek zorundayim cünkü ilk yaptigim güveci anlatsam sizlere sizde neden övdügümü anlarsiniz.
tüm malzemeleri karistirdim ve pisirmeden güveclere koyup firina verdim aradan nekadar gecti hatirlamiyorum ama benim güvecte hersey pisti et pismedi :)) böyle bir animda olunca beceri güvecte oldugu kadarda ahcidada olduguna ben inaniyorum:)
cok anlattim kusura bakmayin simdi tarifi yazim.
Malzemeler


  • 250g kusbasi dogranmis dana eti

  • 2 soyulmus domates

  • 3-4 alaca coyulmus ve 20 dakka tuzlu suda bekletilmis patlican

  • 3-4 dogranmis carlistonbiber

  • 2-3 orta patates

  • 500g yikanip dogranmi taze fasulye

  • 1 sogan

  • Istege göre sarmisak

  • siviyag,

  • 1 yemek kasigi salca, tuz

  • 200g kasar peynir üzerine

Yapilisi:


ilk önce etimizi tenceremize aliyoruz ve suyunu salip tekrar cekene kadar pisiriyoruz sonra sogan sarmisak sivi yagi ve domatesleri ekleyip iyicene kavuruypruz, diger malzemeleride ekliyoruz üzerini kapatip kisik ateste sebzelerin pismesini bekliyoruz. gerekirse bir subardagi su ekleyin. sebselerde pisince güveclerimize yerlestiriyoruz ve önceden isitilmis firinda 10-15 dakka firinliyoruz sonrada yanina güzel bir pilav yapip servis yapiyoruz.


umarim eksiksiz yazmisimdir sorunuz olursa mutlaka paylasin. yapmasi tarifi anlatmasindan cok daha kolay cünkü:)



Not istege göre malzelemer cogaltilip azaltilabilir kisiye göre burda yazdigim malzemelerle 10-12 güvec cikiyor

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo